اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006207956505

استان قم شهرنشین‌ترین استان کشور است

کد: 13951006207956505

https://goo.gl/x6wCPD

، قم , (اخبار رسمی): مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: استان قم شهرنشین‌ترین استان کشور است و 96 درصد جمعیت استان در شهر ساکن هستند و کمتر از 3 درصد جمعیت استان در روستاها هستند

استان قم شهرنشین‌ترین استان کشور است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری قم ، حسن صبوری در سلسله نشست‌های موضوعی احیای بافت با موضوع نقش مشارکت در حفظ و احیای سرمایه‌های تاریخی و بازآفرینی محله‌های شهر قم در راستای فرهنگ‌سازی مردم، مسوولین و متخصصین که به همت اداره آموزش کارکنان اداره کل منابع انسانی شهرداری قم در سالن رضوان برگزار شد، با بیان اینکه آخرین طرح جامعی که در قم داریم طرح ساختاری و راهبردی است و قبل از آن نیز طرح تفضیلی سال 73 بوده است اظهار کرد: در طرح ساختاری و راهبردی محدوده شهر افزایش پیدا نکرد و در مواردی نیز کاهش داشتیم.

وی با بیان اینکه از سال 1370 تا امروز محدوده قانونی شهر حدود 13 هزار هکتار باقی مانده است گفت: علت این است که در طرح جامع قبلی با روند رشدی که در دهه 60 داشتیم بسیار بلندپروازانه دیده شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: روند رشد جمعیت در قم متغیر بوده است؛ استان قم شهرنشین‌ترین استان کشور است و 96 درصد جمعیت استان در شهر ساکن هستند و کمتر از 3 درصد جمعیت استان در روستاها هستند.

وی با بیان اینکه رشد 11 درصدی جمعیت دهه 60 نیازمند پیش بینی زیرساخت‌های لازم بوده است افزود: ولی به مرور رشد جمعیت کاهش پیدا کرده و به میزان قابل پیش بینی نرسیده است.

سیدمجید فارغیان قمی عضو هیات علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم نیز در این نشست مستندنگاری سیر تاریخ معماری و شهرسازی قم در کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم اظهار کرد: در این مدت تحقیقات ویژه‌ای در این خصوص انجام شده و در همین مدت اسناد بسیار ارزشمندی پیدا شده که برای عمده کارشناسان بسیار جالب است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد قم پژوهی، گفت: افراد در این بنیاد با مستندسازان لینک می‌شوند تا بتوانند مستندات آن‌ها را به صورت مجموعه‌ای آماده کنند.

عضو هیات علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم با بیان اینکه مجلدات بسیار خوبی در بنیاد قم پژوهی آماده شده است افزود: به دلیل برخی مسائل مالی آن‌ها نتوانسته‌اند تاکنون چاپ عمده این مطالب را داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قم

استان قم یکی از 31 استان ایران است که در مرکز این کشور و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌است. مرکز استان کلان‌شهر قم است. این استان در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد. جنوب و غرب استان پوشیده از کوه‌های مرتفع است و آب و هوای معتدل دارد. مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان نیز پوشیده از بیابان‌های وسیع است که بزرگ‌ترین آن‌ها دشت مسیله است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | شهر و جامعه