اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929202806505

نمایش 24 اثر خوشنویسی در نمایشگاه یادگار قلم

کد: 13950929202806505

https://goo.gl/BykDnU

، قم , (اخبار رسمی): عضو انجمن خوشنویسی قم گفت: در نمایشگاه یادگار قلم 24 اثر خوشنویسی به نمایش گذاشته شده که 12 اثر خط شکسته و 12 اثر هم خط نستعلیق است

نمایش 24 اثر خوشنویسی در نمایشگاه یادگار قلم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری قم ، هادی پناهی‌منش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یادگار قلم که در نگارخانه شهر شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه، اظهار کرد: در نمایشگاه یادگار قلم 24 اثر خوشنویسی به نمایش گذاشته شده که 12 اثر خط شکسته و 12 اثر هم خط نستعلیق است، آثار هم غالبا با قلم درشت نگارش شده است.

عضو انجمن خوشنویسی قم ادامه داد: مضامین آثار نمایشگاه یادگار قلم عمدتا مذهبی است، البته تعدادی شعر هم در آثار این نمایشگاه دیده می‌شود، معمولا در نمایشگاه‌هایی که هنرمندان برگزار می‌کنند، یک خط بیشتر وجود ندارد، اما نمایشگاه یادگار قلم تلفیقی است و هم خط شکسته و هم خط نستعلیق در آن دیده می‌شود.

پناهی منش افزود: غالب آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه یادگار قلم مضامین مذهبی و قرآنی دارد و این ویژگی، نمایشگاه یادگار قلم را از نمایشگاه‌های دیگر متمایز می‌کند، این نمایشگاه از 27 آذر به مدت 10 روز در نگارخانه شهر قم برپا است، ساعت بازدید از نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و عصرها ساعت 16 تا 19 است.

وی با اشاره به نمایشگاه یادگار قلم، اظهار کرد: این نمایشگاه ششمین نمایشگاه انفرادی من در کشور است، پیش از این هم نمایشگاه‌هایی را در شهرهای تهران، قم و اراک برگزار کردم، دو نمایشگاه پیشین انفرادی من در شهر قم با همکاری نهادهایی همچون انجمن خوشنویسان در نگارستان عروس قلم برگزار شد.

عضو انجمن خوشنویسی قم ادامه داد: در حد بضاعت خودم آثاری را برای نمایشگاه یادگار قلم خلق کردم و شاهد استقبال خوبی از سوی هنرمندان و شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه بودم.

پناهی منش افزود: استان قم از نظر خوشنویسی، یک قطب حساب می‌شود و استان‌های دیگر روی خوشنویسان استان قم حساب باز کردند، خوشنویسان قمی معمولا در جشنواره‌های مختلف خوشنویسی در کشور رتبه‌های زیادی را کسب می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشنویسان قمی سه ماه پیش در جشنواره دوسالانه خوشنویسی قزوین که جزو جشنواره‌های معتبر خوشنویسی کشور است، 22 درصد برگزیدگان جشنواره را تشکیل دادند و این افتخاری برای استان قم است که چنین هنرمندانی را دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قم

استان قم یکی از 31 استان ایران است که در مرکز این کشور و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌است. مرکز استان کلان‌شهر قم است. این استان در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد. جنوب و غرب استان پوشیده از کوه‌های مرتفع است و آب و هوای معتدل دارد. مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان نیز پوشیده از بیابان‌های وسیع است که بزرگ‌ترین آن‌ها دشت مسیله است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | هنرهای تجسمی