اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006207946505

رئیس مجلس استان ذی قار عراق:

قرارداد خواهرخواندگی بین ناصریه و قم امضا شود

کد: 13951006207946505

https://goo.gl/BhZwGf

، قم , (اخبار رسمی): رئیس مجلس استان ذی قار عراق با اشاره به لزوم انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین ناصریه و قم گفت: شهر قم طی سال های گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته و این مشوقی برای حضور در قم و افزایش همکاری با این شهر بوده است

قرارداد خواهرخواندگی بین ناصریه و قم امضا شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری قم ، حمید الغزی در دیدار شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و مدیران شهری قم، با اشاره به زمینه‌های همکاری شهرهای قم و ناصریه عراق گفت: این امکان وجود دارد که دو شهر ارتباطات و همکاری خوبی با هم داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین ناصریه و قم گفت: شهر قم طی سال های گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته و این مشوقی برای حضور در قم و افزایش همکاری با این شهر بوده است.

رئیس مجلس استان ذی قار عراق گفت: با توجه به پیشرفت سریعی که در قم صورت گرفته ما نیاز داریم که از این تجربیات استفاده کرده و در ناصریه استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش مدیران شهر در تحقق پیشرفت های شهر قم گفت: در عراق از نظر اقتصادی و مالی کمبود وجود ندارد اما از نظر نیروهای متخصص برای هزینه صحیح منابع هستند اما با این حال می خواهیم از تجربیات شما هم استفاده کنیم.

الغزی با بیان اینکه اختیارات حکومت های محلی در عراق با ایران متفاوت است گفت: در عراق حکومت های محلی توان و امکان بیشتری در حوزه قانون گذاری دارند و ما به طور مستقل و جدا از حکومت مرکزی می توانیم قرارداد امضا کنیم و در این مدت اخیر بسیاری از اختیارات وزارتخانه ها به استان ها واگذار شد.

وی ادامه داد: واگذاری اختیارات برخی وزارتخانه ها ظرفیت بیشتری را در اختیار حکومت های محلی قرار داد و این مساله موجب شد تا برای عقد قرارداد و همکاری مشترک با شهرهای کشورهای دیگر اقدام کنیم.

رئیس مجلس استان ذی قار عراق ضمن تحسین نظافت و پیشرفت شهر قم تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از تجارب قم استفاده کرده و امکانی خوب بین دو شهر فراهم کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قم

استان قم یکی از 31 استان ایران است که در مرکز این کشور و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌است. مرکز استان کلان‌شهر قم است. این استان در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد. جنوب و غرب استان پوشیده از کوه‌های مرتفع است و آب و هوای معتدل دارد. مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان نیز پوشیده از بیابان‌های وسیع است که بزرگ‌ترین آن‌ها دشت مسیله است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه