اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028222006505

پیش‌بینی دسترسی آسان برای قطار سریع‌السیر قم

جشن اتمام حفاری مکانیزه خط یک مترو قم برگزارشد

کد: 13951028222006505

https://goo.gl/lGWPk5

، قم , (اخبار رسمی): جشن اتمام حفاری مکانیزه خط یک مترو قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد

جشن اتمام حفاری مکانیزه خط یک مترو قم برگزارشد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری قم، جشن اتمام حفاری خط یک مترو قم پیش از ظهر امروز با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سقائیان نژاد شهردار قم، بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران استان برگزار شد.

خط یک متروی قم با طول حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ متر و تعداد ۱۴ ایستگاه، از مسجد جمکران آغاز شده و با گذر از مسیر میدان انتظار، میدان بقیه‌الله، بلوار خلیج فارس، میدان ولیعصر(عج)، خیابان شهید دل آذر، میدان پلیس، میدان میرزای قمی، تقاطع خیابان عمار یاسر، میدان مطهری، میدان سعیدی، میدان معصومیه، خیابان امامزاده ابراهیم و میدان کشاورز به قلعه کامکار ختم می‌شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم در این مراسم با تاکید بر اینکه ۱۰ کیلومتر و ۲۸۴ متر در حدود ۴۰ ماه حفاری مکانیزه در خط نخست انجام شده است، تصریح کرد: روزانه متوسط ۱۰ متر حفاری داشته‌ایم که استاندارد قابل توجهی در کشور است.

قاری قرآن به ثبت رکورد ۳۳ متر حفاری در روز اشاره کرد و افزود: با این رکورد که در کشور نمونه بوده در ماه حدود ۶۵۰ متر حفاری شده است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۷۰ سگمنت در طول مسیر خط نخست نصب شده است، افزود: از ابتدا تاکنون در روند حفاری هیچ گونه حادثه‌ای را نداشته‌ایم.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: بلافاصله پس از خروج دستگاه آن را به پردیسان برای آغاز خط دوم منتقل خواهیم کرد که مطالعات آن در حال انجام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر جایگاه قم در نگاه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: قم واقعاً باید در تراز بین المللی تعریف شود و همه بخش‌های حکومت این نگاه را داشته باشند و علاوه بر اینکه جمعیت زیادی در قم هست محل رجوع بوده و جایگاه عظیمی در کشور و جهان اسلام دارد و همه باید دست به دست هم دهند و نظر رهبری در خصوص شهر قم را محقق کنند.

لاریجانی با اشاره به اجرای خط نخست مترو قم، از تلاش‌های شهردار و شورای شهر برای تکمیل این پروژه تقدیر کرد و افزود: در زمان خوب و معقولی این پروژه انجام شد و نسبت به پروژه‌های عمومی کشور که معمولاً طولانی می‌شود این پروژه در زمان خوبی سامان پیدا کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به وام ۵۰ میلیارد تومانی برای تزریق به پروژه مترو، تصریح کرد: بانک شهر در زمینه این تسهیلات حمایت خوبی داشت و توانست کمک خوبی به ادامه روند اجرایی مترو داشته باشد.

بیاتی تکمیل حفاری مکانیزه مترو را نتیجه همدلی و همراهی مدیران استانی و شهری دانست و گفت: امیدواریم با حمایت نمایندگان مردم بتوانیم آغاز عملیات اجرایی خط دوم مترو را به زودی داشته باشیم.

مدیرعامل موسسه حرا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با تاکید بر اینکه قرارگاه می‌تواند یکی از قرارگاه‌های مرکزی اقتصاد مقاومتی در کشور باشد، افزود: این نکته در مورد قم مطرح است که آیا شهرهای مذهبی دنیا شرایطی مشابه شهر مقدس قم دارند؟ آیا واتیکان می‌تواند شبیه شهر قم باشد و این شهر زیرساخت‌هایی شبیه آن دارد.

گنجه اضافه کرد: زیرساخت‌های شهر قم شرایط مناسبی درشان زوار کریمه اهل بیت(ع) نیست و این شهر تنها برای شهروندان قم نیست و ام القرای جهان اسلام است و همه همراه شهرداری باید شهری با زیرساخت عالی ایجاد کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قم

استان قم یکی از 31 استان ایران است که در مرکز این کشور و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌است. مرکز استان کلان‌شهر قم است. این استان در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد. جنوب و غرب استان پوشیده از کوه‌های مرتفع است و آب و هوای معتدل دارد. مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان نیز پوشیده از بیابان‌های وسیع است که بزرگ‌ترین آن‌ها دشت مسیله است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه