اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822180096383

رییس پارلمان مجارستان در دیدار با شهردار شیراز:

آماده توسعه مبادلات دانشگاهی و دانشجویی هستیم

کد: 13950822180096383

https://goo.gl/OtwxKh

، شیراز , (اخبار رسمی): *رییس پارلمان مجارستان، با تاکید براینکه یکی از علاقه‌مندان توسعه روابط دانشگاهی و علمی است، گفت: کشور مجارستان آماده انجام مبادلات دانشگاهی و دانشجویی با ایران و شهر شیراز است.*

آماده توسعه مبادلات دانشگاهی و دانشجویی هستیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، لازلو کوور در دیدار با شهردار شیراز، با بیان اینکه هم‌اینک بالغ بر هزار دانشجوی ایرانی در مجارستان در رشته‌های مختلف مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: پیش از این حدود 4 هزار ایرانی از دانشگاه‌های مجارستان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: دولت مجارستان پروژه‌ای برای ارائه بورسیه به دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در مجارستان دارد و متقابلا ایران نیز زمینه تحصیل یکصد دانشجوی مجارستانی در ایران را فراهم کرده است.

کوور، با ابراز خشنودی از وجود دانشگاه‌های توانمند در شیراز، به روابط خواهرخواندگی شیراز و پچ اشاره و خاطرنشان کرد: هر دانشجو می‌تواند به واسطه فراگیری زبان و آشنایی با فرهنگ مجاری، یک سفیر برای کشور مجارستان باشد تا دوستی‌های دو ملت را گسترش دهد.

و با بیان اینکه دولت و پارلمان مجارستان از توسعه روابط دانشگاهی و دانشجویی حمایت کرده و می‌کند، اظهار داشت: هم‌اینک 45 نفر از دانشجویان ایرانی برای کسب بورسیه تحصیلی در مجارستان اقدام کرده‌اند که 15 نفر از آنان به تحصیل مشغول شده‌اند اما از آمار تعداد دانشجویان مجارستانی که برای تحصیل در ایران تمایل دارند، اطلاعی ندارم.

رئیس پارلمان مجارستان همچنین به سفر سال گذشته نخست وزیر این کشور به ایران و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور اشاره و از به نتیجه رسیدن برنامه اقدام مشترک(برجام) که به اعتقاد وی، زمینه‌ساز بازگشت ایران به جایگاه واقعی‌اش در عرصه روابط بین‌المللی است، ابراز خرسندی کرد.

وی ادامه داد: من مطمئن هستم که پس از برجام، همکاری‌های ایران و مجارستان گسترش خواهد یافت و ما منتظر هستیم تا مجلس ایران، برنامه‌های همکاری دو کشور را تصویب کند تا امکان ایجاد کمیسیون‌های اقتصادی و تجاری و ... مشترکی فراهم شده و بسترهای همکاری‌های دوجانبه مهیا شود.

کوور با اشاره به اینکه اتاق‌های بازرگانی دو کشور همکاری‌های خود را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم مانعی برای توسعه همکاری مجارستان و ایران در زمینه‌های مختلف وجود داشته باشد و مایه خرسندی‌ام است که از روابط مستقیم بین شهرهای دو کشور حمایت کنم.

وی با اشاره به روابط خواهرخواندگی شهرهای یزد و شیراز با یسپرمن و پچ، گفت: کمیسیون فعالی در بوداپست و تهران برای تحکیم روابط دو کشور ایجاد شده است. البته اعتقاد دارم اگر شناخت متقابل بین ملت‌ها ایجاد شود، همکاری‌ها بهتر و سریع‌تر توسعه می‌یابد. فکر نمی‌کنم قرادادی که در سطح نمایندگان پارلمان و دولت‌ها منعقد شود به اندازه قرادادها و روابطی که بین مردم و شرکت‌های خصوصی دو کشور ایجاد می‌شود، موفق باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه