اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822180735831

در دیدار رییس هیات عامل ایمیدرو از نمایشگاه مطبوعات عنوان شد

ارایه برنامه های جدید ایمیدرو تا یکسال آینده

کد: 13950822180735831

https://goo.gl/Dw63NE

، تهران , (اخبار رسمی): رییس هیات عامل ایمیدرو با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و دیدار با مدیران مسوول و خبرنگاران، از برنامه های جدید ایمیدرو خبر داد و اقدامات انجام شده این سازمان در دولت تدبیر و امید را برشمرد.

ارایه برنامه های جدید ایمیدرو تا یکسال آینده

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان  گفت: طرح تیتانیوم کهنوج که تا سه سال پیش به عنوان پروژه ای به تاریخ پیوسته یاد می شد، هفته جاری به طور رسمی عملیات اجرایی را آغاز می کند.
مهدی کرباسیان با تاکید بر اینکه برای نخستین بار در کشور طرح ساخت کارخانه های تیتانیوم اجرایی می شود افزود: هدف از اجرای طرح تیتانیوم، در گام نخست تولید 130هزار تن کنسانتره و 70هزار تن سرباره تیتانیوم است.
کرباسیان در این دیدار که ناصر بزرگمهر مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، شمس الدین سیاسی راد مدیر آموزش، پژوهش و فناوری و حسین منصوری مدیر روابط عمومی ایمیدرو، وی را همراهی می کردند، اظهار داشت: نخستین کارخانه تولید گندله در منطقه سنگان نیز در ماه های پیش رو راه اندازی می شود. به گفته کرباسیان، این کارخانه توسط شرکت فولاد مبارکه احداث شده و از ظرفیت تولید سالانه، 5 میلیون تن برخوردار است. 
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، همچنین خبر داد که سه کارخانه تولید آهن اسفنجی شادگان، میانه و نی ریز از مجموعه فولادهای استانی نیز در نوبت راه اندازی قرار دارند.
کرباسیان، راه اندازی کارخانه های جدید فرآوری مواد معدنی را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این طرح ها مواد خام را فرآوری کرده و سبب ارتقای ارزش افزوده بخش معدن می شوند.
رییس هیات عامل ایمیدور درباره برنامه اکتشاف اظهار داشت: برنامه اکتشاف 250 هزار کیلومتر مربعی که از دو سال پیش آغاز شده در حال ارایه نتایج است به طوری که شاهد کشف معادن بزرگ مقیاس در بخش های سنگ آهن، مس، طلا و .... حتی معادن عناصر با ارزش بالا، همچون لیتیوم خواهیم شد.
وی همچنین در برابر سوالاتی مبنی بر نتایج برجام بر بخش معدن گفت: طرح تیتانیوم که سال ها راکد مانده بود از مشاور استرالیایی و پیمانکار ایرانی- استرالیایی بهره می برد در حالی که تا سال های گذشته چنین امکان همکاری موجود نداشت.
کرباسیان یادآور شد: تا سال های گذشته استفاده از دانش فنی شرکت های خارجی برای توسعه معادن ایران، بسیار پرهزینه یا غیر ممکن شده بود در صورتی که اکنون طرح های معدنی از دانش فنی روز بهره می برند.
رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: پروژه بندر منطقه ویژه صنایع معدنی پارسیان، به تازگی به مناقصه رفته اما تاکنون 10 شرکت خارجی برای شراکت با طرف های ایرانی و سرمایه گذاری در آن اعلام آمادگی کرده اند و علاوه بر آن 24 شرکت داخلی هم خواهان حضور در مناقصه شده اند.
وی خبر داد که در هفته جاری مدیران یکی از بزرگ ترین بانک های آلمان برای بررسی راه های همکاری مالی با ایران به ویژه بخش معدن و صنایع معدنی، مذاکره ای در ایمیدرو خواهد داشت.
دیدار 4 ساعته کرباسیان از خبرگزاری ها، روزنامه ها و سایت های خبری کشور که با اهدای گل و ارایه یک نسخه از عملکرد ایمیدرو صورت گرفت، شامل حضور در غرفه های روزنامه های دنیای اقتصاد، صمت، عصر اقتصاد، اعتماد، تعادل، جهان صنعت، جهان اقتصاد، اطلاعات، ایران، آسیا، ستاره جنوب و همچنین خبرگزاری های ایلنا، ایرنا، فارس و باشگاه خبری توانا، ایسنا، تسنیم، ایمنا، مهر، پارسینه، اقتصاد آنلاین، بورس 24 و نیز غرفه های دانشکده خبر و راهیان نور بود. رییس هیات عامل ایمیدرو پس از اتمام برنامه فوق، دیداری جداگانه با معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد برگزار کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید