اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822180965817

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

هواشناسی شهری حلقه مفقوده شهرسازی ایران

کد: 13950822180965817

https://goo.gl/eVvUJm

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه «برای ایجاد شهر یا شهرک باید دما، تعرق و سایر موارد جوی مد نظر قرار گیرد» گفت: به دلیل فقدان هواشناسی شهری در زمان ایجاد شهرها با تاثیر شرایط اقلیمی بر کلان‌شهرها مواجه شده‌ایم.

هواشناسی شهری حلقه مفقوده شهرسازی ایران

به گزارش اخباررسمی  به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی ، داود پرهیزکار در یک صد و سی‌و‌سومین جلسه شورای عالی فنی و امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت «هواشناسی شهری» و نیاز به این تخصص اظهار داشت: طی سال‌های گذشته به دلیل عدم توجه به مسائل اقلیمی در زمان ایجاد شهرها با تاثیر شرایط اقلیمی بر کلان‌شهرها مواجه شده‌ایم.

وی افزود: به طور مثال ایجاد شهرک‌های صنعتی در کنار شهرهای جدید، و تهیه آب از مسافت دورتر، آلودگی هوا و تهویه طبیعی نیز دچار مشکل شده است و هوای شهر به نوعی با کوچکترین آرامش جوی از شرایط پاک به ناسالم تبدیل می‌شود.

پرهیزکار در ادامه به یکی از شهرک‌های نزدیکی شهر قم اشاره کرد و گفت: مطالعات شهرسازی این شهرک بدون توجه به آب‌ریز و بستر رود انجام شده است و بنا به همین دلایل با 5 میلیمتر بارش، شهرک دچار آبگرفتگی و تردد دچار مشکل می‌شود.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه «هواشناسی شهری برای کاهش این مسائل تا حداقل ممکن است» خاطرنشان کرد: برای ایجاد شهر یا شهرک باید دما، تعرق و سایر موارد جوی مد نظر قرار گیرد تا مشخص شود در آن شهر یا شهرک چند نفر می‌توانند زندگی طبیعی داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به تعهد ایران در سمینار cop21 مبنی بر کاهش انتشار دی اکسید کربن و جلوگیری از افزایش گرمای کره زمین بیان کرد: کشورهای توسعه یافته جهان از آن سمینار به بعد در طراحی‌های شهرسازی و ساختمان ها ملاک را استفاده حداکثری از شرایط اقلیمی مانند گرمایش، سرمایش و تهویه از فضای ساختمان بنا نهادند.

به گفته وی مجوز بلندمرتبه سازی‌های شهر تهران بدون انجام هیچ گونه مطالعه هواشناسی صادر شده است و به همین خاطر باید در زمینه هواشناسی شهری تخصص وجود داشته باشد.  همچنین توصیه می‌شود هواشناسی در حمل‌ونقل و ایمنی راه‌ها نیز دیده شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواشناسی

وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تامین اهداف ملی و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم می باشد. تحقیق و شناخت کامل اتمسفر و کلیه پدیده های جوی وجمع آوری ، تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمارهای هواشناسی و ارائه و کشف نتایج حاصله بمنظور کمک به برنامه ریزی ، پیشرفت و افزایش بازدهی موثر در فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، آب، آبیاری، مخازن آبهای زیر زمینی، آبهای سطحی، شهرسازی، سدسازی، تامین انرژی، تاسیسات شهری، آبرسانی، سلامتی و بهبود ارتباطات هوایی، در یایی، زمینی و مطالعات محیط زیست و سایر فعالیتهای دریایی، آلودگی هوا، تعدیل وضع هوا و غیره از مهمترین کاربرد های هواشناسی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان