اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181955809

با تصب سکوی فاز 20 محقق شد

پایان ماموریت تاسیسات دریایی در سکوهای پارس جنوبی

کد: 13950823181955809

https://goo.gl/qKLvqv

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر نصب شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران از نصب سکوی فاز 20 پارس جنوبی خبر داد.

پایان ماموریت تاسیسات دریایی در سکوهای پارس جنوبی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به عسلویه، سکوی فاز 20 پارس جنوبی ظهر دیروز (22 آبان 1395) به دست متخصصان توانمند کشور و به وسیله شناور اوشنیک 5000 شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، در محل خود بر روی مخزن گازی پارس جنوبی نصب شد.

محمدرضا هنرور، مدیر نصب شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت های انجام شده در جریان نصب این سکو گفت: این سکو سوم آبان ماه از یارد خرمشهر بارگیری شد و پس از 7 روز با تکمیل عملیات Sea Fastening ، خرمشهر را ترک و به هدف رسیدن به محل نصب، اعزام شد.

وی ادامه داد: با توجه به بدی آب و هوا، در تاریخ 14 آبان ماه بارج حامل سکو به بندر دیر رسید و با تصمیم به موقع و صحیح شرکت، در همان نقطه با اتصال بارج ابوذر110 به شناور اوشنیک برخی اقلام را تحویل شناور اوشنیک داد و شناور اوشنیک به محل نصب سکو اعزام شد، تا جبهه کاری برای شناور نصاب باز شود و این تصمیم درست از زمان معطل ماندن به دلیل شرایط آب و هوایی کاست.

هنرور با اشاره به عملیات نصب سکوی 20 گفت: این سکو از آخرین سکوهای در دست ساخت شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران بود که امروز در محل خود قرار گرفته است و به دنبال آن، عملیات نصب پل رابط سکو نیز انجام می شود.

وی به عملیات حمل پل رابط اشاره کرد و گفت: این پل نیز روز 15 آبان به سوی محل اعزام شد و 19 آبان ماه به موقعیت رسید.

مدیر نصب شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران دیگر فعالیت های در دست اقدام شرکت را بر شمرد و گفت: شرکت IOEC هم اکنون عملیات نشت یابی و تعمیر خطوط لوله فازهای 15 و 16 ، 17 و 18 و 19 و عملیات نصب کراسینگ ساپورت های مربوط به خطوط لوله فاز 14 و نیز حفاری چاه های فاز 14 را در دست اقدام دارد.

وی افزود: عملیات کابل گذاری فاز 19 از دیگر فعالیت های پیش روی شرکت است و همچنین شرح کار پروژه عمان به اتمام رسیده و در حال بستن پکیج آن هستیم؛ همچنین انجام عملیات مختلف مساحی برای فازهای مختلف و آماده سازی شناورهای سی مستر و اوشنیک برای انجام پروژه های خطوط لوله در دست، نیز قابل اشاره است. 

هنرور ادامه داد: همزمان شرکت تاسیسات دریایی درحال راه اندازی سکوهای مختلف در منطقه  و به طور خلاصه در چندین جبهه در دریا مشغول به کار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته