اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824182515898

افزایش آلاینده های هوا در هفته سوم آبان

کد: 13950824182515898

https://goo.gl/xv2rK3

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی هفتگی کیفیت هوای تهران نشان می دهد شاخص کیفیت هوای پایتخت طی هفته گذشته (روزهای 15 الی 21 آبان ماه) دستخوش نوسان بوده است (3 روز با شرایط سالم و 4 روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس).

افزایش آلاینده های هوا در هفته سوم آبان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مریم نادری مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت گفت: طی هفته گذشته، تأثیر مستقیم تغییرات الگوهای هواشناسی به طور کاملا محسوس در کیفیت هوای پایتخت مشاهده شد. طی اوایل هفته، با استقرار شرایط جوی ناپایدار ناشی از گذر سامانه بارشی از منطقه، وزش باد قوی و بارش باران در برخی ساعات، شرایط برای پراکندگی آلاینده ها فراهم بوده و کیفیت هوا به شرایط مطلوب رسید. سرانجام در روزهای پایانی هفته، با برقراری شرایط جوی پایدار و تجمع موقتی ذرات معلق در سطح شهر، پایتخت طی روزهای متوالی شرایط کیفی ناسالم برای گروه های حساس را تجربه نمود.

از ساعات اولیه روز یکشنبه دامنه های جنوبی البرز تحت تاثیر فعالیت امواج ناپایدار گذرا قرار گرفته و بر میزان ناپایداری جوی افزوده گشت. در نتیجه حاکمیت شرایط جوی ناپایدار بر منطقه منجر به افزایش ابرناکی، وزش بادقوی (در برخی ساعات باد نسبتا شدید) و بارش متناوب گردید که همه این عوامل نقش به سزایی در شستشو و پراکندگی آلاینده ها از سطح شهر داشت. شایان ذکر است، طی برخی ساعات در بعد ازظهر بزرگی سرعت باد بین 4 تا 7 متر بر ثانیه (با جهت متغیر بین جنوب غربی تا جنوب شرقی) متغیر بوده است. همین امر سبب شد شرایط کیفی هوای مطلوب طی روزهای یکشنبه الی سه شنبه برقرار باشد.

هر چند این شرایط پابرجا نبوده و با برقراری شرایط جوی پایدار از روز چهارشنبه تا روزهای پایانی هفته شرایط برای تجمع آلاینده ها فراهم گردید. وزش باد آرام ( سرعت باد بین 0 تا 2 متر بر ثانیه) و در برخی ساعات برقراری سکون نسبی هوا افزایش قابل ملاحظه غلظت ذرات معلق و به تبع افت کیفیت هوای پایتخت را به دنبال داشت. همچنین پارامتر عمق میدان دید طی هفته گذشته دستخوش تغییر ناشی از نوسانات غلظت ذرات معلق و میزان رطوبت نسبی موجود در هوا قرار گرفته و کمترین مقدار به 3.5 کیلومتر رسیده است.

اطلاعات غلظت آلاینده ها بر اساس داده ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست