اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824182645797

نظارت عمومی؛تضمین گر اصلاح عملکرد نهادهای مختلف

کد: 13950824182645797

https://goo.gl/s19dxU

، تهران , (اخبار رسمی): کمیسیون حقوق بشراسلامی ایران در پی انتشار فیلم کوتاهی از برخورد سرباز پلیس با یک شهروند و واکنش نیروی انتظامی، اعلام کرد: نظارت عمومی؛ بهترین تضمین گر اصلاح عملکرد نهادهای مختلف است.

نظارت عمومی؛تضمین گر اصلاح عملکرد نهادهای مختلف

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ، کمیسیون حقوق بشراسلامی ایران به بهانه برخورد غیر انسانی سرباز پلیس با یک شهروند و واکنش نیروی انتظامی، اعلام کرد:همانگونه که بسیاری ازمخاطبان محترم مطلع شده اند در روزهای گذشته فیلم کوتاهی از برخورد زشت چند نفر با لباس نیروی انتظامی با فردی در یک پمپ بنزین منتشر شد.

متعاقب انتشار این فیلم کوتاه، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به جای اینکه مانند برخی نهادهای دیگر، آسمان به ریسمان ببافد که مثلا فیلم قلابی بوده و قصد تضعیف خدمات این نیرو را داشته اند و چنین و چنان، فوری ابعاد موضوع را بررسی و ضمن پذیرش رفتار خلاف ماموران خود، با فوریت برخورد قانونی با متخلفان را نیز اِعمال کرد و به مردم قول داد که نظارت بیشتری خواهد داشت تا ماموران تابعه این سازمان دیگر چنین اقداماتی را مرتکب نشوند.

این سازمان همچنین توضیح داد شهروندی که مورد برخورد واقع شده، دچار چه وضعیتی بوده تا زمینه و بسترهای اولیه شکل گیری ماجرا نیز برای مخاطبان روشن شود.

کمیسیون حقوق بشراسلامی ایران در پایان ضمن اینکه نظارت عمومی را بهترین تضمین گر اصلاح عملکرد نهادهای مختلف دانست. اعلام کرد: اقدام فوری نیروی انتظامی کشور در برخورد با ماموران متخلف، قابل تقدیر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون