اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825184036505

ساخت بزرگترین آکواریوم شهری کشور در قم

کد: 13950825184036505

https://goo.gl/86UNsH

، قم , (اخبار رسمی): شهردار قم گفت: برنامه ساخت بزرگترین آکواریوم شهری کشور با تونلی به طول 168 متر و با سرمایه گذاری بالغ بر 85 میلیارد تومان در دستور کار شهرداری است.

ساخت بزرگترین آکواریوم شهری کشور در قم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری قم ، سقائیان نژاد با بیان اینکه شهرداری در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری برنامه‌های گسترده‌ای دارد، اظهار کرد: شهر قم شهری گردشگری زیارتی است و در صدد هستیم ماندگاری زائر در این شهر را از پنج ساعت به بیش از 48 ساعت برسانیم و در این بخش برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار داریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری قم برای احداث باغ پرندگان در بوستان کوثر، گفت: این پروژه در مراحل مطالعات اولیه پیش رفته و عملیات اجرایی آن به زودی شروع می‌شود.

سقائیان نژاد به پروژه ساخت آکواریوم شهری در قم اشاره کرد و افزود: پروژه آکواریوم در اصفهان اجرا شده و قریب به 28 متر طول تونل این آکواریوم است که با توجه به جایگاه قم به عنوان پایتخت جهان تشیع طراحی صورت گرفته با تونلی به طول 168 متر است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین آکواریوم شهری کشور دانست.

وی بیان کرد: این پروژه حدوداً 85 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و یک سرمایه گذار ترک حدود 20 درصد آن را تأمین کرده و مابقی آن را نیز با مشارکت سرمایه گذار دیگری اجرایی خواهیم کرد.

شهردار قم همچنین اجرای پروژه تله سیژ را یادآور شد و گفت: برای این پروژه 1.5 میلیارد تومان دستگاه خریداری شده و فاز یک و دو آن تکمیل شده است.

سقائیان نژاد احداث باغ گل‌ها و شهربازی بزرگ شهر را از دیگر برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و افزود: اکثر این پروژ‌ه‌ها در فاز اول و دوم پیش رفته و برخی نیز در مرحله اجرا قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم گردشگر را در شهر نگه داریم اقتصاد شهر متحول شده و منفعت این تحول به شهروندان و همشهریان قمی خواهد رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قم

استان قم یکی از 31 استان ایران است که در مرکز این کشور و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌است. مرکز استان کلان‌شهر قم است. این استان در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد. جنوب و غرب استان پوشیده از کوه‌های مرتفع است و آب و هوای معتدل دارد. مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان نیز پوشیده از بیابان‌های وسیع است که بزرگ‌ترین آن‌ها دشت مسیله است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه