اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825184056467

واگذاری 350 هکتار زمین بندرعباس به حاشیه‌ نشینان

کد: 13950825184056467

https://goo.gl/wrUV7i

، تهران , (اخبار رسمی): انجام تعهدات راه و شهرسازی هرمزگان در حوزه راهسازی، ساماندهی بافت فرسوده، شهرسازی و ساخت مسکن با حضور محمد آشوری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت

واگذاری 350 هکتار زمین بندرعباس به حاشیه‌نشینان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران ؛ غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، خمیر و ابوموسی اذعان داشت: بر اساس آمارهای استخراج شده 209 کیلومتر از راه‌های روستایی حاجی‌آباد که بالای 20 خانوار جمعیت دارند در هدف‌گذاری طرح احداث 1000 کیلومتری راه روستایی قرار گرفته است که 100 کیلومتر از این محورها امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در شهرستان بندرعباس نیز از 283 کیلومتر راه‌های روستایی بالای 20 خانوار در صورت تأمین اعتبار 100 کیلومتر آن به بهره‌برداری می‌رسد.

 مهندس شیری با بیان اینکه در شهرستان قشم همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان قشم از راه آسفالته برخوردار هستند، گفت: در شهرستان‌های دیگر نیز کار به‌خوبی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: برخی راه‌های مناطق روستایی نیازمند روکش مجدد است که به دلیل محدودیت منابع مالی این کار به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود که بر اساس تعهدات انجام شده قیر مورد نیاز را راه و شهرسازی تأمین و انجام آسفالت را دهیاری‌ها بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه به احیای بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: واگذاری زمین به حاشیه‌نشین‌ها، احیای بافت فرسوده، آماده‌سازی 350 هکتار زمین در شمال راه‌آهن بندرعباس برای واگذاری به مردم بندرعباس از اهداف کلان امسال راه و شهرسازی هرمزگان است.

وی با اشاره به تهیه کتابچه اولویت‌بندی راه‌های روستایی گفت: این کتابچه می‌تواند به‌عنوان برنامه عملی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان برای رفع محرومیت و بهره‌مندی روستاهای بالای بیست خانوار از راه آسفالته، مدنظر قرار گیرد و بدیهی است در راستای انجام این وظیفه خطیر، همراهی نمایندگان محترم استان بسیار راه گشا خواهد بود.

در این جلسه همچنین محمد آشوری نمانیده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط راه و شهرسازی هرمزگان افزود: اقدامات خوبی در حوزه راه و شهرسازی صورت گرفته است که تحقق برنامه‌های در دستور کار می‌تواند بخشی از مشکلات پیش رو را مرتفع کند.

وی همچنین خواستار رفع بخشی از مشکلات مسکن مهر و زیرساخت آن شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران

هسته اولیه شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در سال 1364 با تاسیس دفتر بهسازی بافت شهری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی سالق شکل گرفت. بعدها و به منظور پیش‌نگری، پیش‌گیری و درمان مسائل مورد اشاره و با رسالت تجدید حیات شهری و نیل به شهر پایدار و مشارکتی، سازمان عمران و بهسازی پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه