اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901186976467

انجام مطالعات بافت فرسوده در هفت شهر کرمانشاه

کد: 13950901186976467

https://goo.gl/s02Uos

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای موفق دو طرح توانمندسازی در شهرهای کرمانشاه و سنقر از احداث 11 خانه محله تا پایان امسال در شهرستان‌های این استان خبر داد.

انجام مطالعات بافت فرسوده در هفت شهر کرمانشاه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران، عبدالله بهادری، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه عنوان کرد: کرمانشاه از استان‌های پیشرو در مطالعات اسکان غیررسمی است که از سال 84 با مشارکت بانک جهانی درمرکز این استان و نیز زاهدان و بندرعباس مطالعات و اقدامات کاهش حاشیه‌نشینی انجام شد.

 بهادری در معرفی مهمترین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه در حوزه بافت فرسوده طی دو سال اخیر گفت: پس از تصویب سند ملی بازآفرینی محدوده‌ها و محله‌ای هدف سیاست کلی مشخص شد که در این بافت‌های فرسوده با یک مدیریت یکپارچه و مشارکت اداره‌های دخیل درحوزه‌های اجتماعی و فرهنگی درقالب ستاد برنامه‌ریزی و مدیریت اقدامات مربوط انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: دراستان سه جلسه تخصصی برگزار شده و درستادهای شهرستانی نیز اولویت برنامه‌ها مشخص شده و اقدامات اجرایی درسه شهر کرمانشاه، اسلام‌آباد و جوانرود که دارای بیشترین درصد بافت فرسوده هستند شروع شده است. همچنین از سوی شهرداری‌ها اعتبارهای خاصی به بهسازی بافت فرسوده این شهرها اختصاص یافته است.

وی به اجرای دو طرح توانمندسازی در کرمانشاه و سنقر اشاره کرد و گفت: در این راستا با همکاری شهرداری‌ها مدرسه‌ای شش کلاسه در شاطرآباد کرمانشاه و بوستانی در شهرک شهدای سنقر احداث شده است. امسال نیز با اختصاص اعتبارات ملی و استانی طرح‌های دیگری را دردست اجرا داریم.

بهادری به انجام مطالعات بافت فرسوده در شهرهای کرمانشاه، سنقر، اسلام‌آباد غرب، هرسین، کنگاور و صحنه نیز اشاره کرد و افزود: 2195 هکتار بافت فرسوده شامل 800 هکتار سکونتگا غیررسمی،‌900 هکتار بافت فرسوده میانی و 496 هکتار بافت تاریخی دراستان داریم که 56 درصد آن یعنی 1228 هکتار درشهرستان کرمانشاه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه عنوان کرد: امسال با تخصیص اعتبارات استانی درحال ساخت 11 خانه محلی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم که هفت باب آنها در مرکز استان و مابقی در مراکز سایر شهرستان‌های استان درحال احداث هستند.

وی گفت: از سوی شهرداری‌های استان تسهیلات خاصی برای نوسازی بافت‌های فرسوده درنظر گرفته شده که ازجمله آنها می‌توان به تخفیف عوارض پروانه ساخت و حتی رایگان کردن آن درمحله‌های هدف اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران

هسته اولیه شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در سال 1364 با تاسیس دفتر بهسازی بافت شهری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی سالق شکل گرفت. بعدها و به منظور پیش‌نگری، پیش‌گیری و درمان مسائل مورد اشاره و با رسالت تجدید حیات شهری و نیل به شهر پایدار و مشارکتی، سازمان عمران و بهسازی پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان