اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950903188706467

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

خانه گفتمان‌شهری تنها راه‌ احیای بافت‌های تاریخی

کد: 13950903188706467

https://goo.gl/jQafmg

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مرمت و بهسازی بافت‌های تاریخی در مردم باید نهادینه شود، گفت: تنها راه‌حل احیای این بافت‌ها جریان سازی روند مرمت و بهسازی آن‌ها و راه‌اندازی گفتمان‌های شهری است.

خانه گفتمان‌شهری تنها راه‌ احیای بافت‌های تاریخی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران،  محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامب شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران  در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در سفر یک‌روزه به گرگان افزود: با راه‌اندازی خانه گفتمان شهری و دعوت از استادان و منتقدان بافت، بسیاری از گله‌مندی‌های موجود حل شده و احیای این مناطق در بین مردم فرهنگ‌سازی می‌شود.

ایزدی مردم و بخش خصوصی را ارکان اصلی بهسازی و مرمت بافت‌های تاریخی دانست و گفت: با راه‌اندازی خانه‌های گفتمان، فضایی آزاد به وجود خواهد آمد که مردم، اساتید و منتقدان بافت طرح سؤال کرده و با مسئولان احساس راحتی کنند.

وی با تأکید بر این نکته که نقش بخش دولتی در احیا و بهسازی بافت‌های تاریخی، نقش حمایت‌گری است، اضافه کرد: دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها و میراث فرهنگی باید ناظر این اقدامات بوده و حمایت آنان از احیا و بهسازی بافت‌های تاریخی باید به گونه‌ای باشد که موجب دلسردی مردم و بخش خصوصی نشود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: موفقت آمیز بودن اجرای عملیات مرمت و بهسازی در مناطق مختلف باعث به جریان افتادن و تداوم این روند و مشارکت حداکثری مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال بهانه‌های خوب برای احیا و فعال‌سازی بافت‌های تاریخی هستیم، افزود: بازآفرینی شهری از دغدغه‌های مهم مسئولان است اما آنچه اهمیت دارد و باید بدان توجه بیش از پیش کرد؛ مراقبت از اجرای کیفی عملیات بهسازی و عدم تخریب این مناطق است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اضافه کرد: برای این کار لازم است که نهاد نظارتی راه‌اندازی شود که خانه گفتمان می‌تواند زمینه‌ساز و پیام‌رسان این هدف باشد و با دعوت از اساتید و صاحبان فن و تجربه، نقاط ضعف و قوت بازآفرینی‌ها بررسی شود.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان نیز گفت: باور و علاقه‌مندی مسئولان به بافت‌های تاریخی کمک شایانی به نهادینه‌سازی احیا و بهسازی آن‌ها می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با ابراز رضایت و خرسندی از همکاری و تعامل مدیرکل راه و شهرسازی در بهسازی و احیای بافت‌های تاریخی استان افزود: این شیوه کار، این احساس را در میراث فرهنگی تداعی ساخته که تنها با کمک و مشارکت دستگاه‌های متولی می‌توان بازآفرینی شهری را تحقق بخشید.

وی از راه‌اندازی خانه گفتمان در زمینه احیای بافت‌های تاریخی گرگان استقبال کرد.

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم گفت: در شروع بهسازی و احیای بافت‌های تاریخی اگر حمایت دستگاه‌های دخیل از جمله استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی نبود، توفیقی حاصل نمی‌شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با استقبال از راه‌اندازی خانه گفتمان بافت‌های تاریخی در استان گفت: این فضاها و استفاده از تجربه و دانش اساتید و اهل فن در چارچوب قانون، کمک بسزایی به خدمات، اهداف و سیاست‌های بخش دولتی می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی برای شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان به گرگان سفر داشت که در این سفر یک‌روزه ضمن بازدید برخی از بافت‌های تاریخی گرگان، از مناطق تاریخی، بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی گنبد نیز بازدید کرد و با فرماندار این شهرستان به گفت و گو نشست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران

هسته اولیه شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در سال 1364 با تاسیس دفتر بهسازی بافت شهری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی سالق شکل گرفت. بعدها و به منظور پیش‌نگری، پیش‌گیری و درمان مسائل مورد اشاره و با رسالت تجدید حیات شهری و نیل به شهر پایدار و مشارکتی، سازمان عمران و بهسازی پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان