اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950903188556467

شناسایی 4 پهنه از سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر کرمان

کد: 13950903188556467

https://goo.gl/T2UiTe

، تهران , (اخبار رسمی): بازدید چهارپهنه از سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهر کرمان شناسایی شده که از آنها یک محله اولویت‌دار مطالعه و به تصویب ستاد استانی توانمندسازی رسیده‌است.

شناسایی 4 پهنه از سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر کرمان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران ، محمد مهدی بلوردی در بازدید از سکونتگاه‌های غیررسمی شهر کرمان بر لزوم تقویت حاشیه شهر ها تاکید کرد و گفت: توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی وحاشیه شهرها نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و بزه‌کاری دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی عنوان کرد: در این فرایند ابتدا علت به وجود آمدن سکونتگاه‌های رسمی و مهاجرت روستاییان به شهرها باید مورد بررسی قرار گیرد و در ادامه ضمن جلوگیری از گسترش این سکونتگاه‌ها جهت ساماندهی آنها برنامه‌ریزی شود که در این زمینه در آینده نزدیک ستاد ملی بازآفرینی به ریاست وزیر راه وشهرسازی برگزار خواهد شد و مسائل مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرستان‌های استان کرمان با تکیه بر ظرفیت‌های استان و لزوم توسعه زیرساخت‌ها مطرح خواهد شد که این امر مستلزم همکاری دستگاه‌های مرتبط برای ارائه آمار و مستندات است.

وی به محلات مصوب سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرکرمان اشاره کرد و گفت: چهارپهنه از سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهر کرمان شناسایی شده که از میان آنها یک محله اولویت‌دار مطالعه و به تصویب ستاد استانی توانمندسازی رسیده‌است.

بلوردی با بیان اینکه محله شهرک صنعتی کرمان به عنوان پایلوت برای انجام برنامه‌ها انتخاب شده است، عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه پروژه‌های توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در مدت کمتر از یک سال، رایزنی‌های مناسبی با دستگاه‌های بهره‌بردار و ساکنان در محله انتخاب شده به انجام می‌رسد و مشارکت‌های گوناگونی در حیطه وظایف آنها از جمله تامین زمین در بخش کالبدی و اجرای برنامه‌های آموزشی با رویکردهای ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و... صورت خواهد پذیرفت.

اسکان غیررسمی، نوعی سکونت در حاشیه فضای شهری است که در تمام ابعاد  اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کالبدی و...  با سایر انواع سکونت موجود در شهر تفاوت‌های اساسی را نشان می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران

هسته اولیه شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در سال 1364 با تاسیس دفتر بهسازی بافت شهری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی سالق شکل گرفت. بعدها و به منظور پیش‌نگری، پیش‌گیری و درمان مسائل مورد اشاره و با رسالت تجدید حیات شهری و نیل به شهر پایدار و مشارکتی، سازمان عمران و بهسازی پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان