اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825184066505

تخصیص 65 میلیارد تومان از سوی دولت برای مترو قم

کد: 13950825184066505

https://goo.gl/Ri13cN

، قم , (اخبار رسمی): معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: امسال دولت 65 میلیارد تومان برای مترو قم تخصیص داده که بخشی به صورت اوراق و بخشی نیز نقدی است.

تخصیص 65 میلیارد تومان از سوی دولت برای مترو قم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری قم ،  قاری قرآن با اشاره به وضعیت مالی پروژه مترو، اظهار کرد: غالباً پروژه‌های قطار شهری با مشارکت شهرداری‌ها و دولت انجام می‌شود و پروژه خط A مترو قم نیز با همین سبک اجرایی شده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با بیان اینکه امسال دولت 65 میلیارد تومان برای مترو قم اختصاص داده است، گفت: البته بخشی از این تخصیص به صورت اوراق بوده و بخشی نقدی صورت خواهد گرفت.

قاری قرآن بیان کرد: البته دولت به دنبال این است که روند مشارکت در پروژه‌های قطار شهری را تغییر داده و ساخت را به عهده شهرداری‌ها بگذارد و تنها در بحث تجهیز و ناوگان مشارکت داشته باشد.

وی وضعیت تکمیل فاز نخست خط اول مترو را مورد توجه قرار داد و افزود: حفاری فاز نخست به طور کامل انجام شده و در این فاز اجرای 6 ایستگاه در دستور کار قرار گرفته که تاکنون پنج ایستگاه تحویل پیمانکار شده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به پیش بینی زمان دو تا 2.5 ساله برای اتمام فاز نخست مترو خاطرنشان کرد: البته این پیش بینی در صورت تأمین منابع مالی و همچنین تجهیزات لازم است و اگر این نیازها برطرف شود فاز نخست به طول قریب به پنج کیلومتر از ایستگاه قلعه کامکار تا ایستگاه مطهری راه اندازی می‌شود.

قاری قرآن با بیان اینکه در افق پیش بینی شده برای افتتاح فاز نخست دو ایستگاه به طور کامل در مدار مصرف قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: باقی ایستگاه‌ها نیز به مرور تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی به استفاده از فاینانس چین برای اجرا و تجهیز خط دوم مترو قم اشاره کرد و افزود: البته شهرداری به دنبال این است که اجرای خط B توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه انجام شده و تأمین تجهیزات و ناوگان توسط چینی‌ها انجام شود که در حال حاضر مسائل مرتبط با مطالعات این خط در حال انجام است و سعی داریم مطالعات را تا پایان سال تکمیل کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قم

استان قم یکی از 31 استان ایران است که در مرکز این کشور و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌است. مرکز استان کلان‌شهر قم است. این استان در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد. جنوب و غرب استان پوشیده از کوه‌های مرتفع است و آب و هوای معتدل دارد. مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان نیز پوشیده از بیابان‌های وسیع است که بزرگ‌ترین آن‌ها دشت مسیله است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه