اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184955809

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت خبر داد

تولید زودهنگام 15هزار بشکه‎ای نفت آذرتاپایان سال

کد: 13950826184955809

https://goo.gl/DPpAQN

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از بهره‌برداری از تولید زودهنگام 15 هزار بشکه‌ای از میدان نفتی آذر تا پیش از پایان امسال خبر داد.

تولید زودهنگام 15 هزار بشکه‎ای نفت آذرتاپایان سال

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران سید نورالدین شهنازی زاده  از از تولید زودهنگام 15 هزار بشکه‌ای از میدان نفتی آذر تا پیش از پایان امسال خبر داد و گفت: مرحله دوم تولید زودهنگام از این میدان هم تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده و به میزان 30 هزار بشکه در روز محقق می‌شود.

طرح توسعه میدان آذر با هدف تولید روزانه 65 هزار بشکه نفت شامل تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت در تولید زودهنگام و 65 هزار بشکه نفت در مرحله تولید نهایی از میدان است.

شهنازی زاده حجم نفت در جای میدان آذر را، 2.5 میلیارد بشکه و حجم نفت قابل استحصال آن را حدود 400 میلیون بشکه برآورد کرد و گفت: پیش‌بینی شده است، نفت خام سبک آن با درجه گرانروی (API) حدود 32، در مدت 25 سال از این میدان استحصال شود.

وی افزود: تاکنون بیش از 40 بسته‌ کاری کوچک و بزرگ برای توسعه این میدان مشترک تعریف و واگذار شده است. سه پیمانکار حفاری، هشت دستگاه حفاری را در میدان آذر مستقر کرده‌اند.آغاز عملیات حفاری در شرایط حاضر و آن هم در میدانی همچون آذر، توان خاص و اراده بالایی را می‌طلبد.

میدان نفتی «آذر» که در بلوک اناران در دماغه کوه‌های زاگرس، امتداد مرز ایران و عراق (جنوب غربی ایلام) میان شهرهای مهران و دهلران واقع شده است، یکی از پیچیده‎ترین سازندهای نفتی ایران است؛ سازندی که حفاری‎های اکتشافی و تولیدی در آن نیاز به عملیاتی پیچیده و فناوری خاص دارد. در ابتدای روند اجرایی شدن این پروژه با اما و اگرهای فراوانی روبه رو بود، اما اقتصادی بودن برداشت نفت در این میدان و البته مشترک بودن آن با عراق، شرکت ملی نفت ایران را بر آن داشت تا به روند برداشت نفت از این میدان شتاب بخشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته