اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826185046119

گزارشی از آینده کامپیوترها

دیتاسنتر ها زیر اقیانوس‌ها می رود

کد: 13950826185046119

https://goo.gl/iizcy7

، تهران , (اخبار رسمی): محققان به این فکر افتاده‌اند تا با قرار دادن کامپیوترها زیر آب، از داغ شدن آن‌ها جلوگیری کنند. این ایده چه مزایایی برای صنعت کامپیوتر خواهد داشت و پیامدهای این قبیل تکنولوژی‌ها چیست؟

دیتاسنتر های آینده زیر اقیانوس‌ها ساخته خواهند شد

به گزارش روابط عمومی آی او تی، بردن کامپیوترها زیر آب در نگاه اول فقط یک تئوری صرف به نظر می‌آید. اما اگر میزان هدر رفت انرژی توسط این دستگاه‌ها را در نظر بگیریم می‌بینیم که این ایده آن‌قدرها هم عجیب‌ وغریب نیست.
در حال حاضر برای خنک کردن کامپیوترها از شیوه‌های مختلفی مانند جریان هوا، آب، روغن‌های معدنی یا حتی استفاده از هلیوم مایع در پردازنده‌های بسیار پرکار استفاده می شود. بااین‌ همه شیوه‌ متنوع در خنک کردن سیستم‌ها دیگر چه نیازی به قرار دادن آن‌ها زیر آب است؟

تکنولوژی‌های بیشتر، یعنی مصرف انرژی بیشتر

اینترنت یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌های قرن بیستم به‌ حساب می‌آید. 3٫2 میلیارد نفر از سراسر دنیا به‌ واسطه اینترنت به دانش و اطلاعات دسترسی دارند.
با گسترش اینترنت اشیا و رایانش ابری، مدام دیتاسنترهای جدید ساخته‌ شده و روزبه‌ روز به‌ سرعت اینترنت بالاتر و کابل‌های زیادتری نیاز داریم تا مردم بیشتری را به هم متصل کنیم. با هر دیتاسنتری که ساخته‌ شده با هر دستگاه برقی جدیدی که تولید می‌شود، نیاز به تولید انرژی بیش‌ازپیش است.

با اتلاف حرارت چه کنیم؟

یکی از مشکلاتی که نه‌ تنها دیتاسنترها بلکه کاربران عادی هم با آن مواجه‌اند، اتلاف حرارت است. کامپیوترهای قدیمی مانند ZX Spectrum گرمای زیادی تولید نکرده و حرارت آن‌ها را می‌شد از طریق یک قطعه فلز بر روی ترانس آزاد کرد به‌ طوری‌که به دستگاه آسیبی وارد نشود.
اما با فشرده و قوی‌تر شدن کامپیوترها، تولید حرارت به‌ اندازه‌ای است که می‌تواند یک CPU را از کار بیندازد.
به‌ منظور جلوگیری از آسیب، باید شیوه‌های کارآمدی برای خنک کردن دستگاه‌ها پیدا کرد.
روش‌های حال حاضر عبارت‌اند از:
– جریان هوا
– آب
– روغن معدنی
– گازهای مایع مانند هلیوم و نیتروژن

تمام این شیوه‌ها یک ایراد اساسی دارند و آن این است که برای عملکرد، خود نیازمند مصرف انرژی‌اند. مصرف انرژی نه‌تنها هزینه‌بر است بلکه آثار مخربی بر محیط‌زیست خواهد داشت.

بدون مصرف انرژی چطور می‌خواهیم سیستم‌ها را خنک کنیم؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]