اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185185898

در هشتمین روز

آلودگی هوای تهران به 16هزار تن رسید

کد: 13950827185185898

https://goo.gl/90kupU

، تهران , (اخبار رسمی): میانگین شاخص هوای تهران در روز چهارشنبه عدد 156 و هوای ناسالم برای همه بود. بدین ترتیب هشتمین روز متوالی آلودگی هوا در آسمان پایتخت به ثبت رسید.

آلودگی هوای تهران به 16هزار تن رسید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،میانگین شاخص هوای تهران در روز چهارشنبه عدد 156 و هوای ناسالم برای همه بود. بدین ترتیب هشتمین روز متوالی آلودگی هوا در آسمان پایتخت به ثبت رسید. طی این دوره، 16هزار تن گازهای آلاینده وارد آسمان شهر شده و هنوز از شهر خارج نشده است. 80درصد این گازها یعنی 12.8 هزار تن، از اگزوز خودروها و کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها بیرون آمده است.

آنگونه که اطلاعات سامانه پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد، وضعیت آلودگی هوا از فردا(پنجشنبه) بهبود یافته و از غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون کاسته خواهد شد. «مریم نادری» مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت:‌ بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی با وجود کاهش شدت پایداری جوی در روز چهارشنبه، در ساعات بعد از ظهر وزش باد آرام پیش بینی می شود که نقش موثری در پراکندگی آلاینده‌های تجمع یافته در شهر ندارد. به گفته نادری، در روز پنجشنبه روند افزایشی سرعت باد آغاز شده و در برخی ساعات باد مناسبی از سمت جنوب شرقی می‌وزد و این شرایط تا روز جمعه ادامه می‌یابد. همچنین طی این روزها دما نیز بطور نسبی کاهش می‌یابد.

طی 26 روز گذشته از آبان، 13روز هوا سالم، 10روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 3روز هوا برای همه ناسالم بوده است. گروه‌های حساس باید تا بهبود کیفیت هوا در روز پنجشنبه کمتر در فضای باز تردد داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه