اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185255817

سازمان هواشناسی خبر داد

در مناطقی از کشوردمای هوا به زیر صفر می رسد

کد: 13950827185255817

https://goo.gl/4CU3Qt

، تهران , (اخبار رسمی): نفوذ تدریجی توده هوای سرد از اواخر وقت فردا و استقرار آن تا پایان هفته موجب کاهش دما، بارش، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای در مناطقی از کشور به شرح ذیل خواهد شد.

در مناطقی از کشوردما به زیر صفر درجه می رسد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اعلام این خبر  گفت: از اول هفته آینده کمینه دمای هوا در بیشتر استان های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز، دامنه های البرز، شمال غرب و غرب کشور به کمتر از صفر درجه می رسد و انتظار می رود که حاکمیت این هوای سرد تا پایان هفته در سطح کشور ادامه یابد.

وی با بیان این که دمای هوا از جمعه تا اواسط  هفته آینده در شمال غرب بین 4 تا 8 درجه و در سواحل شمالی بین 8 تا 12 درجه و از شنبه در شمال شرق بین 10 تا 15 درجه کاهش خواهد یافت، توصیه کرد: برای تامین حامل های انرژی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با توجه به انتظار بارش باران، ازشنبه تا دوشنبه در استان های ساحلی دریای خزر به ویژه گیلان و مازندران، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها را نیز پیش بینیکرد و افزود: در همین مدت با توجه به انتظار بارش برف و مه آلود بودن هوا، اختلال در تردد جاده های ارتباطی به سوی شمال کشور پیش بینی می شود.
این مسئول به هموطنان توصیه کرد از مسافرت غیر ضروری به استان های شمالی اجتناب کرده و در صورت لزوم، تجهیزات لازم از جمله: لباس گرم، زنجیر چرخ و ... را به همراه داشته باشند.

وظیفه خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر امروز پنجشنبه با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق تشکیل توده گرد وخاک و انتقال آن به مناطق مرزی غرب و شمال غرب کشور دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به کاهش تدریجی آلودگی هوا از  امروز افزود: جمعه به ویژه در ساعات بعد از ظهر با توجه به وزش باد شاخص کیفیت هوا از وضعیت ناسالم برای گروه های حساس به وضعیت سالم بر می گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواشناسی

وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تامین اهداف ملی و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم می باشد. تحقیق و شناخت کامل اتمسفر و کلیه پدیده های جوی وجمع آوری ، تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمارهای هواشناسی و ارائه و کشف نتایج حاصله بمنظور کمک به برنامه ریزی ، پیشرفت و افزایش بازدهی موثر در فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، آب، آبیاری، مخازن آبهای زیر زمینی، آبهای سطحی، شهرسازی، سدسازی، تامین انرژی، تاسیسات شهری، آبرسانی، سلامتی و بهبود ارتباطات هوایی، در یایی، زمینی و مطالعات محیط زیست و سایر فعالیتهای دریایی، آلودگی هوا، تعدیل وضع هوا و غیره از مهمترین کاربرد های هواشناسی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست