اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185386033

بازارچه عودلاجان در مرحله تثبیت اقتصادی قرار دارد

کد: 13950827185386033

https://goo.gl/xMWAEK

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام شهردار منطقه 12تهران گفت: بعد از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در بازارچه عودلاجان اکنون این راسته به مرحله تثبیت اقتصادی رسیده است.

بازارچه عودلاجان در مرحله تثبت اقتصادی قرار دارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران؛ علی محمد سعادتی با بیان این مطلب افزود: یکی از مشکلاتی که در اجرا و موفقیت برنامه ها و طرح های شهری تاثیرگذار است ؛ موضوع مدیریت غیر یکپارچه است ، اما با تعاملی که شهرداری این منطقه و سازمان میراث فرهنگی با کسبه بازارچه عودلاجان دارند ؛ مشکلات یک به یک بررسی و راهکارهای اصولی برای حل آن پیش بینی می شود.

وی با اشاره به دغدغه مالکان و مستاجران مغازه های بازارچه عودلاجان ادامه داد: به عنوان مثال یکی از نگرانی های صاحبان بازارچه عودلاجان و افرادی که مغازه های آن را اجاره کرده اند ؛ در رابطه با همکاری سازمان میراث فرهنگی و همراهی سازمان اوقاف بود که خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی از ابتدا و معاونت صنایع دستی بعد از راه اندازی راسته صنایع دستی ، همکاری خوبی با کسبه ؛ هیات امنای بازارچه و شهرداری منطقه دارند.
قائم مقام شهردار منطقه 12 نگرانی های کسبه بازارچه عودلاجان را در ابتدای راه جدید فعالیت آن طبیعی دانست و بیان کرد: تا صنعتگر اطمینان کند و یا وام کم بهره از سوی سازمان میراث فرهنگی به تولید کنندگان داده شود و مسائل اوقافی حل و فصل شود؛ زمان نیاز دارد، همانطور که می دانید در ابتدا این بازارچه به صورت یک نمایشگاه صنایع دستی با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد و به رغم تلاقی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در بازارچه عودلاجان با ماه محرم ؛ کسبه و هنرمندان از فروش و اطلاع رسانی زیادی که در این زمینه انجام شده بود ؛ راضی بودند.
سعادتی تاکید کرد: در حال حاضر بازارچه عودلاجان در مرحله تثبیت رونق اقتصادی قرار دارد و دیگر قرار نیست به صورت یک نمایشگاه فعالیت کند ؛ بلکه موضوع اصلی تغییر کاربری شغلی تمامی مغازه های این بازارچه تاریخی به صورت دائمی از فروش نایلون به صنایع دستی است.
وی با بیان اینکه به هیات امنای بازارچه ، پیشنهاد طراحی سازوکاری مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی بازارچه و همکاری کسبه برای تغییر کاربری شغلی را دادیم ؛ گفت: باید اداره بازارچه عودلاجان با همکاری کسبه و همراهی هیات امنا ؛ سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و سازمان اوقاف انجام شود.
قائم مقام شهردار منطقه 12 افزود: ما خوشبین هستیم که این بازارچه به عنوان یک مدل موفق برای راه اندازی و احیای سایر بازارچه ها و تیمچه های تاریخی تهران و حتی کشور معرفی خواهد شد. 
وی با اشاره به تخفیفاتی که به مالکان در زمان احیاء و مرمت مغازه ها و بازارچه ارائه شد ؛ ادامه داد: به رغم آنکه شهرداری منطقه در رابطه با تغییر مشاغل ، مرمت و تعمیرات اساسی و غیر اساسی به صورت عرفی می توانست عوارض مربوط به این اقدامات را از مالکان و یا مستاجران دریافت کند ، اما در این بازارچه به دلیل اینکه هم مالکان و هم مستاجران کنونی و افرادی که مستاجران آتی این بازارچه خواهند شد در این راسته بازار با خیال راحت اقدام به تولید و فروش صنایع دستی کنند و با آسودگی خاطر منابع مالی خود را در ارتقائ شغلی خود به کار ببرند ؛ تخفیفات زیادی در پرداخت عوارض به آنها ارائه کرد و حتی بسیاری از عوارض معمول را در عودلاجان مورد معافیت قانونی قرار داد ، به عبارت ساده تر سعی کردیم از ظرفیت های قانونی استفاده کنیم تا دغدغه این افراد در گام های اول ، کسب و کارشان باشد و خیلی نگران پرداخت های مالی به شهرداری و سایر سازمان ها نباشند.
وی با اشاره به مذاکراتی که شهرداری منطقه 12 با سازمان اوقاف در خصوص برخی از مغازه های این بازارچه انجام داده است ؛ بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از مغازه های این بازارچه در مالکیت سازمان اوقاف است ؛ بعضا" مستاجران این مغازه ها بابت تغییر شغلی خود باید عوارضی ر ابه این سازمان پرداخت کنند که با نمایندگان این سازمان وارد مذاکره شدیم تا با همراهی و همیاری اوقاف ، موجبات بهتر شدن اقتصاد این بازارچه را فراهم کنیم. 
به گفته سعادتی ؛ معاونت صنایع دستی این سازمان پیشنهادشان این است که یک دفتر در بازارچه داشته باشند تا هم فعالیت هنرمندان  و مالکان را در حوزه صنایع دستی کنترل کنند و هم یک نمایشگاه و فروشگاهی در این زمینه ایجاد کنند تا بتوانند در رونق این بازارچه نقش بیشتری داشته باشد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه