اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950829185735898

ارسال گزارش پایش آلودگی صوتی تهران به شورای شهر

کد: 13950829185735898

https://goo.gl/SPn49m

، تهران , (اخبار رسمی): گزارش عملکرد شش ماهه کمیته کنترل و پایش آلودگی صوتی شهر تهران به شورای اسلامی شهر ارسال شد. تشکیل این کمیته گامی مهم در راستای رفع معضل آلودگی صدا خواهد بود.

ارسال گزارش پایش آلودگی صوتی تهران به شورای شهر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پیش از این لایحه برنامه عملیاتی کاهش آلودگی صوتی شهر تهران در آذر 94 در صحن شورای اسلامی تصویب و به‌دنبال آن کمیته‌ای با نام کمیته کنترل و پایش آلودگی صوتی شهر تهران تشکیل شد و نخستین جلسه آن در 19خرداد امسال در شرکت کنترل کیفیت هوا با حضور نمایندگان اعضای کمیته برگزار شد. هدف این کمیته ایجاد ارتباط و تعامل مستقیم و نزدیک بین سازمان‌های کلیدی و تصمیم‌گیرنده و همچنین پیگیری درخصوص موانع اجرایی راهکارهای کاهش آلودگی صوتی است.

با گذشت 6‌ماه از شروع به‌کار این کمیته گزارش 6ماهه از عملکرد این کمیته به شورای شهر ارائه شد. براساس این مصوبه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مکلف است حداکثر 6‌ماه از زمان ابلاغ این مصوبه، براساس نقشه‌ها و اطلاعات تراز صدای مناطق 22گانه شهرداری تهران، ضمن شناسایی پهنه‌های با تراز صوتی غیرمجاز نسبت به کشف منبع یا منابع آلودگی صدا، در آن بخش اقدام و جهت اولویت‌بندی زمان‌دار اجرای برنامه‌های کنترلی به کمیته کنترل و پایش آلودگی صوتی شهر تهران ارائه کند. همچنین شرکت کنترل کیفیت هوا مکلف است سالی یک‌بار، نقشه‌های آلودگی صوتی مناطق 22گانه شهر تهران را به‌روزرسانی کند و نتیجه را در اختیار کمیته کنترل و پایش آلودگی صوتی شهر تهران قرار دهد. همچنین این شرکت باید حریم صوتی حاشیه بزرگراه‌ها را تعیین و برای اعمال در صدور پروانه ساختمان به مراجع ذی‌صلاح قانونی ارائه کند. ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران نیز براساس این مصوبه موظف است جهت تأمین تجهیزات و امکانات لازم برای انجام آزمون‌های «آزمون صدای وسایل هشداردهنده نصب‌شده روی خودرو» و «آزمون صدای اگزوز در حالت درجا» اقدام کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست