اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950829185816424

در خانه ریاضیات استاد غیور شهرداری همدان

دهمین دوره مسابقات جهانی "A لیمپیاد" برگزار می شود

کد: 13950829185816424

https://goo.gl/zGpJiy

، همدان , (اخبار رسمی): معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان از برگزاری دهمین دوره مسابقات جهانی "Aلیمپیاد" در خانه ریاضیات استاد غیور شهرداری همدان خبر داد.

دهمین دوره مسابقات جهانی "A لیمپیاد" برگزار می شود

به گزارش اخبار رسمی به  نقل از روابط عمومی معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان، محمد قدیمی با اعلام این خبر گفت: تغییرات و تحولات سریع در عوامل زیست محیطی و همچنین رشد برق‌آسای فن‌آوری‌های نوین نظیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در تمام شئونات زندگی آحاد بشر اثرگذار بوده است.

قدیمی افزود: این تحولات در کنار پدیده‌هایی همچون جهانی شدن، باعث شده افرادی که به واسطه قابلیت‌ها و مهارت‌هایشان در سال‌های قبل انسان‌های موفقی بوده‌اند، با همان مهارت‌ها و استعدادها لزوماً در جهان پیش رو افراد موفقی نباشند؛ چرا که جوامع دنیای نوین برای رشد و تعالی خود نیازمند افرادی با مهارت‌های متفاوتی هستند.

وی افزود: هرساله چندین مسابقه مدل‌سازی ریاضی در سراسر دنیا برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود، یکی از این مسابقات Aلیمپیاد است که با هدف افزایش قدرت تفکر، یادگیری فنون مدل‌سازی ریاضی، کارگروهی، تمرین نوشتن یافته‌های علمی و جمع‌بندی و ارائه مطالب، در هلند و تعدادی دیگر از کشورها برگزار می‌شود.

قدیمی اظهار کرد: دانش‌آموزان در این مسابقه برای حل یک مسأله در زندگی واقعی تلاش می‌کنند و در حقیقت مسأله به کمک فنون مختلف و فرضیات خود دانش‌آموزان حل می‌شود، دانش‌آموزان باید صورت دقیق مسأله را تفسیر کنند، راهبرد مناسبی برای حل بیابند، نتایج به دست آورده را تحلیل کنند و نتایج نهایی را ارائه نمایند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: این مسابقه ویژگی‌های خاصی دارد و عمده این موارد هوش هیجانی یا همون «ای‌کیو» دانش‌آموزان را هدف قرار می‌دهد و به صورت گروهی انجام می‌شود که باعث ارتقای روحیه مشارکت‌پذیری در دانش‌آموزان می‌شود.

قدیمی افزود: نوع سؤالات، عموماً مسائل واقعی از هر جایی نظیر سازمان‌ها، شرکت‌ها، مراکز پژوهشی و یا مشکلات عمومی یک جامعه است و معمولاً این سؤال واقعاً در جایی مطرح شده است و به این لحاظ که در آزمون Aلیمپیاد ماهیت سؤالات، مسائلی واقعی است؛ به همین دلیل قشر مخاطب از برخورد با آن‌ها لذت بیشتری می‌برند و برای مبارزه در جهت حل آن‌ها رغبت بیشتری دارند.

وی ادامه داد: این رقابت‌ها از طرفی باعث می‌شود افرادی که با آن درگیر می‌شوند، نسبت به دنیای واقعی و مسائلی که در جای جای جامعه خود می‌بینند بی‌تفاوت نبوده و هر آشفتگی در هر مکانی را با نگرش یک مسأله که می‌توان برای بهبودش ایده داد نگاه کنند و ذهن تحلیل‌گر و خلاق آن‌ها به صورت دایمی فعال شود.

وی در پایان یادآور شد: این مسابقه با هدف کشف استعداد‌ها و توانمندسازی شهروندان، به صورت خاص علاقه‌مندان به مباحث ریاضی، روز جمعه 28 آبان‌ماه در محل خانه ریاضیات شهرداری همدان، واقع در مجتمع عین‌القضات برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری همدان

می‌توان گفت که حکومت مشروطه ایران در همدان تقریبا چند ماهی قبل از صدور فرمان آن در ایران به یمن وجود حکمران عارف و آزادیخواهی چون ظهیر الدوله صفا علیشاه در این شهر استقرار یافت. وی پیش از آن که اسمی از مجلس شورای ملی در ایران باشد در شهر همدان مجلس فواید عمومی را بنیاد گذاشت که حکم پارلمان شهری بود و بعدها انجمن ولایتی نام گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]