اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950830186445831

افزایش قابل توجه ذخایر5 ماده معدنی استراتژیک

کد: 13950830186445831

https://goo.gl/GMrQ3B

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال، ذخایر 5 ماده معدنی استراتژیک افزایش یابد.

افزایش قابل توجه ذخایر5ماده معدنی استراتژیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: ارزش ذخایر فعلی معادن کشور به 700 تا 800 میلیارد دلار می رسد که تنها بخش ناچیزی از اکتشاف انجام شده طی یکصد سال اخیر با توجه به مساحت کشور است.

وی ادامه داد: از سال 93، عملیات اجرایی برنامه اکتشاف 250 هزار کیلومتر مربع آغاز شد و به رغم بودجه پایین و کمبود نقدینگی، سال گذشته بودجه مناسبی برای این بخش اختصاص یافت و با اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود که تا پایان امسال، خبرهای خوشی از افزایش ذخایر معادن طلا، مس، روی، زغال سنگ و سنگ آهن اعلام کنیم. به گفته کرباسیان، ایمیدرو در سال 94، یک میلیارد و 320 میلیون ریال در بخش اکتشاف معادن هزینه کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو به افزایش ذخایر معادن سنگ آهن سنگان از 900 میلیون تن به یک میلیارد و 100 میلیون تن اشاره کرد و گفت: اکنون 9 کارخانه فرآوری کنسانتره و گندله در این منطقه در حال احداث است که نخستین کارخانه (گندله سازی 5 میلیون تنی فولاد مبارکه) تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: طی 6 ماهه نخست سال آینده نیز واحد 5 میلیون تنی شرکت اوپال و نیز واحد 2.5 میلیون تنی گندله شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در منطقه سنگان به بهره برداری می رسد. کرباسیان خاطرنشان کرد: تا سال گذشته وارد کننده گندله بودیم و با طرح های افتتاحی جدید، دیگر واردات گندله نخواهیم داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید