اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950903188785809

استاندار خوزستان اعلام کرد

حمایت استانداری ازطرح‎های توسعه‎ای مناطق نفت‎خیز

کد: 13950903188785809

https://goo.gl/6R08Vp

، تهران , (اخبار رسمی): استاندار خوزستان ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از طرح های توسعه ای مناطق نفت خیز جنوب گفت: توسعه این میدان ها هم برای کشور و هم برای سرمایه گذاران منافع مشترک به همراه دارد.

حمایت استانداری ازطرح‎های توسعه‎ای مناطق نفت‎خیز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران ، استاندار خوزستان صبح امروز (3 آذرماه) در مراسم امضا تفاهمنامه همکاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و کنسرسیوم بین المللی پرگس اظهار امیدواری کرد که امضا این تفاهمنامه منجر به عقد قرارداد سرمایه گذاری در استان خوزستان شود.

غلامرضا شریعتی ضمن اعلام حمایت جدی از هر گونه سرمایه گذاری در استان خوزستان به ویژه در صنعت نفت، اظهار کرد: استانداری خوزستان تمام تلاش خود را برای فراهم سازی شرایط مناسب برای انجام سرمایه گذاری در این استان به کار می گیرد.

وی با بیان اینکه صنعت نفت یکی از صنایع و فرصت های مهم سرمایه گذاری در استان خوزستان است، گفت: با توجه به نیاز استان خوزستان و اقتصاد کشور به تولیدات این مخازن نفتی نیاز و ضرورت سرمایه گذاری در این استان به شدت احساس می شود ضمن اینکه باید گفت که برگشت سرمایه حاصل از توسعه مخازن مناطق نفت خیز تضمین شده است.

شریعتی استان خوزستان را جز معدود مناطقی در دنیا معرفی کرد که امکانات لازم و خدادادی را در یک محیط کوچک با این وسعت و عظمت فراهم کرده است که وجود آب های آزاد، رودخانه ها، آب های شیرین، زمین های حاصلخیز و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در وسعتی به میزان 64 هزار کیلومتر مربع مزید بر این ادعاست.

وی با بیان اینکه مخازن عظیم استان خوزستان پشتوانه عظیمی برای اقتصاد کشور است، اظهار امیدواری کرد که در نتیجه امضا این تفاهمنامه، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و کنسرسیوم بین المللی پرگس همکاری خوبی داشته باشند به طوری که منافع هر دو طرف حفظ شود.

 شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به منظور توسعه میادین حوزه عملیاتی خود بر اساس چارچوب اجرایی الگوی جدید قراردادهای نفتی خود که به تصویب هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران رسیده، طبق مذاکره هایی که با حدود 33 شرکت داخلی و بین المللی انجام داده است، در نظر دارد با برخی از این شرکت ها مجموعه تفاهمنامه های همکاری امضا کند.

بر این اساس، نخستین تفاهمنامه همکاری و قرارداد محرمانگی بر پایه چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در راستای اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی در حوزه بالادستی صنعت نفت و با هدف توسعه میادین نفت و گاز، میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و کنسرسیوم پرگس متشکل از 11 شرکت اروپایی، کانادایی، آسیایی و دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز (چهارشنبه؛ سوم آذر) در اهواز امضا شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته