اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190425809

با انتقال گاز فاز 21 به پالایشگاه در نیمه دوم آذرماه انجام شد

افزایش تولیدیک میلیاردفوت مکعبی تولید گاز کشور

کد: 13950906190425809

https://goo.gl/xxcWkO

، تهران , (اخبار رسمی): با تکمیل عملیات راه‌اندازی خط لوله فاز 21 میدان گازی پارس جنوبی و انتقال گاز این سکو به پالایشگاه خشکی فازهای 20 و 21 این میدان مشترک،‌ افزایش تولید یک میلیارد فوت مکعبی تولید گاز کشور در نیمه دوم آذرماه سال جاری محقق خواهد شد.

افزایش تولیدیک میلیاردفوت مکعبی تولید گاز کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، تولید از 11 حلقه چاه فاز 21 میدان مشترک پارس جنوبی با تکمیل عملیات راه اندازی خط لوله آن قابل حصول است.
اجرای کیفی و سریع عملیات ساخت سکوی فاز 21 در یارد خرمشهر از مزایای این پروژه است و این سازه سنگین هم اکنون با پیشرفت 92 درصد عملیات پیش راه اندازی و 77 درصد عملیات راه اندازی، مراحل نهایی تکمیل خود را پشت سر می گذراند؛ همچنین در حال حاضر عملیات رفع ایرادات (پانچ های) این سکو در دست اجراست.
براساس این گزارش، متخصصان شرکت تاسیسات دریایی راه اندازی این سکو را در مدت زمان 87 روز و کمتر از زمان تعهد شده به کارفرما به انجام رسانده اند؛ این در حالی است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار بود این سکو در مدت 120 روز راه اندازی شود.
عملیات خط لوله دریایی فاز 21  نیز با روند مناسبی در دست اجرا است. همچنین عملیات هیدروتست 102 کیلومتر این خط لوله دریایی نیز در تاریخ 4 آذرماه سال جاری با موفقیت به پایان رسید.
با انجام عملیات اتصال دو خط لوله خشکی و دریایی فاز 21 میدان گازی پارس جنوبی و همچنین اتصال خط لوله به رایزر سکو، عملیات تزریق نیتروژن به عنوان بخش دیگری از عملیات راه اندازی خط لوله انتقال گاز پارس جنوبی انجام خواهد شد. بر این اساس با تزریق گاز شیرین به خط لوله از پالایشگاه، شاهد انتقال گاز ترش سکو به پالایشگاه در نیمه دوم ماه جاری خواهیم بود.
عملیات راه اندازی خشکی فاز 21 میدان گازی پارس جنوبی به طول 6 کیلومتر نیز با موفقیت به پایان رسیده است.
 آغاز عملیات راه‌اندازی خط لوله فاز 20 این میدان مشترک نیز بعد از اتمام خط لوله فاز 21 انجام خواهد شد.
هدف از توسعه فاز 20 و 21 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین و تصفیه ‌شده برای تامین نیاز مصارف داخلی، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته