اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907190685898

برای اولین بار در کشور در تهران

نخستین سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا راه‌اندازی شد

کد: 13950907190685898

https://goo.gl/JMlOVM

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران از راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا برای تعیین آلایندگی روزهای آینده خبر داد. سامانه پیش‌بینی میزان آلایندگی هوا که چندی پیش در جشنواره خشت طلایی شایسته تقدیر شناخته شده بود برای نخستین‌بار در کشور راه‌اندازی شده است.

پیش بینی هوای تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وحید حسینی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تعیین آلایندگی هوا برای روزهای آتی گفت: سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا راه‌اندازی شده است. وی با بیان اینکه این سامانه پس از 3سال برنامه‌ریزی فعال شده به‌گونه‌ای که در طول یک‌سال اخیر نیز در حال صحت‌سنجی این سامانه بودیم، گفت: با این سامانه می‌توان به پیش‌بینی آلودگی در روزهای آینده پرداخت.

این استاد دانشگاه افزود: سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا می‌تواند تا 3روز بعد، میزان آلودگی هوا را پیش‌بینی کند اما قطعا با توجه به جدید بودن این اقدام، پیش‌بینی روز بعد از دقت بالاتری برخوردار است. وی هدف از مدل‌سازی و پیش‌بینی آلودگی هوا را محاسبه غلظت آلاینده‌های موجود در جو براساس عواملی ازجمله تولید و انتشار آلودگی از منابع آلاینده موجود در شهر و شرایط و وضعیت هواشناسی همچون میدان باد دانست و گفت: امروزه مدل‌های پیش‌‌بینی آلودگی هوا با توجه به امکانات بسیاری که در زمینه مطالعه پراکنش آلاینده‌ها وجود دارد، اطلاع‌رسانی درباره آلودگی هوا و تصمیم‌‌گیری و سیاستگذاری آلودگی هوا را در اختیار قرار می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست