اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907190726033

با پایان گرفتن طرح نیم رخ محلات صورت گرفت

شناسایی و ثبت 455 مکان اجتماعی و فرهنگی در منطقه22

کد: 13950907190726033

https://goo.gl/34HzyG

، تهران , (اخبار رسمی): شهردار منطقه 22 از شناسایی و ثبت455 مکان اجتماعی و فرهنگی با اتمام طرح نیم رخ محلات در این منطقه خبر داد.

شناسایی و ثبت 455 مکان اجتماعی و فرهنگی در منطقه22

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، قاسم مولایی شهردار منطقه ضمن بیان این مطلب گفت به همت واحد مطالعات معاونت اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه طرح نیم رخ درمحلات 12 گانه منطقه 22 با هدف کمک به تصمیم سازی های مدیریت شهری به اتمام رسید که براساس نتایج به دست آمده تعداد 455 اماکن اجتماعی و فرهنگی در سطح منطقه فعالیت می کنند.

وی طرح نیم رخ محله را گامی موثر در راستای برنامه ریزی فرهنگی شهری دانست و گفت: نیم رخ محله ترسیم نمایی از سیمای جامعه هدف در برهه ای از زمان است که داده های ضروری و اساسی را برای برنامه ریزی های شهری فراهم می آورد و از نتایج این طرح ایجاد یک بانک اطلاعات اجتماعی و فرهنگی مکان محور در هر محله است ، تهیه نقشه اجتماعی و فرهنگی محله های شهر تهران جهت شناخت و رتبه بندی محلات از دیگر اهداف طرح می باشند .پژوهشگران محلات برای انجام این طرح از تکنیک بلوک گردشی ومشاهده استفاده کرده اند.
مولایی در ادامه با اشاره به ضرورت انجام مطالعات علمی و دقیق برای برنامه های آتی مدیریت شهری ، افزود: با توجه به اینکه گردآوری اطلاعات زیرساختی و به روز رسانی آن از نیازهای مبرم سازمان ها برای سیاست گذاری توسعه ای و برنامه ریزی است .این منطقه براساس دستورالعمل ابلاغی اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، طرح نیم رخ را با هدف جمع آوری اطلاعات اماکن محلات با کاربری های اجتماعی وفرهنگی در محلات منطقه همزمان با دیگر مناطق شهر تهران از اول شهریور ماه سال جاری با همکاری مسئولین خانه های دانش وپژوهش محلات اجرا نمود و این طرح در پایان مهرماه به اتمام رسید.
شهردار منطقه 22تصریح کرد: این طرح با هدف کلی جمع آوری اطلاعات اماکن اجتماعی وفرهنگی محله های شهرتهران و تهیه نقشه های آنها و اهداف جزئی شناسایی و ثبت اماکن فرهنگی، اجتماعی ، مذهبی ، فراغتی ، ورزشی ، بهداشتی ، تاریخی ، گروه های مردم نهاد و سمن ها انجام گردید وباموفقیت به پایان رسید. اطلاعات مکانی حاصل از این طرح پژوهشی محله محور برای تصمیم سازی در اختیار مدیریت شهری منطقه قرار خواهد گرفت و نتایج نهایی آن در رصدخانه شهر تهران در دسترس می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه