اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950908191505817

ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه

کد: 13950908191505817

https://goo.gl/vbiLpo

، تهران , (اخبار رسمی): با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور چهارشنبه و پنج شنبه برف و باران می بارد.

ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به تداوم روند افزایش نسبی دمای هوا بویژه در نیمه شمالی کشور تا فردا سه شنبه گفت: بر این اساس با توجه به افزایش دما، برای جاده های کوهستانی البرز خطر ریزش برف (پدیده بهمن) دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی جنوبی، در 24 ساعت آینده در استان های بوشهر، فارس، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران و وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف، برای لرستان، شمال کرمان، جنوب یزد و خراسان جنوبی بارش پراکنده گاهی با وزش باد پیش بینی می شود.

وظیفه افزود: تا بعد از ظهر امروز دوشنبه بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق در استان های بوشهر، فارس، جنوب خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد دامه داشته و بتدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با توجه به استقرار جوی نسبتاً پایدار در اکثر نقاط کشور تا چهارشنبه گفت: بر این اساس به علت پایداری و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت نیمه شمالی کشور، افزایش آلاینده های جوی دور از انتظار نمی باشد.

این مسئول در خصوص سامانه بارشی که چهارشنبه از شمال غرب وارد کشور می شود گفت: طی این روز برای استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش باران گاهی با وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود که بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود و گستره بارش پنجشنبه دامنه های البرز مرکزی و مرکز کشور را نیز در بر خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواشناسی

وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تامین اهداف ملی و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم می باشد. تحقیق و شناخت کامل اتمسفر و کلیه پدیده های جوی وجمع آوری ، تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمارهای هواشناسی و ارائه و کشف نتایج حاصله بمنظور کمک به برنامه ریزی ، پیشرفت و افزایش بازدهی موثر در فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، آب، آبیاری، مخازن آبهای زیر زمینی، آبهای سطحی، شهرسازی، سدسازی، تامین انرژی، تاسیسات شهری، آبرسانی، سلامتی و بهبود ارتباطات هوایی، در یایی، زمینی و مطالعات محیط زیست و سایر فعالیتهای دریایی، آلودگی هوا، تعدیل وضع هوا و غیره از مهمترین کاربرد های هواشناسی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست