اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950910192585898

هوای پایتخت برای گروه های حساس جامعه ناسالم شد

کد: 13950910192585898

https://goo.gl/0s3X4g

، تهران , (اخبار رسمی): در پی افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، شاخص میانگین ایستگاه های کیفیت هوای تهران به عدد 139 و هوای ناسالم برای گروه های حساس جامعه رسید.

هوای پایتخت برای گروه های حساس جامعه ناسالم شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در پی افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، شاخص میانگین ایستگاه های کیفیت هوای تهران به عدد 139 و هوای ناسالم برای گروه های حساس جامعه رسید.

به گفته وی، به دلیل استقرار شرایط جوی نسبتا پایدار در منطقه، سکون نسبی هوا (وزش باد آرام، باد با سرعت پایین تر از 2 متر بر ثانیه در اکثر ساعات روز) و تردد میلیون ها خودروی شخصی، موتورسیکلت و خودروی دیزلی سنگین در سطح شهر که تعداد قابل توجهی از آن ها فاقد استانداردهای لازم و مجوز معاینه فنی می باشند، غلظت آلاینده ها طی روزهای اخیر دوباره روند افزایشی پیدا کرده و بار دیگر کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

بر اساس تحلیل پارامترهای هواشناسی، پیش بینی می شود وزش بادهای محلی در برخی ساعات طی بعدازظهر امروز ( سه شنبه 9 آذر) منجر به کاهش موقتی غلظت آلاینده های تجمع یافته شود. درادامه با افزایش میزان ناپایداری جوی از بعدازظهر روز چهارشنبه (10 آذر) و احتمال وزش باد نسبتا شدید و بارندگی در روز پنجشنبه (11 آذر)، پیش‌بینی می‌شود غلظت آلاینده ها طی دو روز آینده روند کاهشی داشته باشد و شرایط کیفی هوا بهبود پیدا نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست