اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950910192745817

آغاز بارش‌ها از امروز؛ هشدار هواشناسی به کشاورزان

کد: 13950910192745817

https://goo.gl/Z7vlON

، تهران , (اخبار رسمی): هواشناسی کشاورزی با توجه به ادامه شرایط خاص جوی در مناطق غرب و جنوب کشور، با توصیه به کشاورزان برای مراقبت از محصولات خود، از بارش باران و وزش باد در نواحی غربی و جنوبی کشور خبر داد.

آغاز بارش‌ها از امروز؛ هشدار هواشناسی به کشاورزان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی ،مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی در اطلاعیه شماره 94 خود از ورود سامانه بارشی از بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به نوار غربی کشور خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، دامنه فعالیت این سامانه بارشی تا روز جمعه به دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور گسترش خواهد داشت و شاهد بارش باران، برف و وزش باد در مناطق سردسیر و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور خواهیم بود.

براین اساس توصیه‌های هواشناسی کشاورزی بشرح زیر ارائه می‌شود:

- کشاورزان دیم کار به ویژه در مناطق گرمسیر و معتدل استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی که اقدام به بذرپاشی نکرده‌اند، سریعا اقدام تا از بارش پیش رو استفاده کنند.

- کشاورزان دیم کار مناطق فوق که عملیات کاشت را به صورت خشکه کاری انجام داده‌اند، نسبت به آماده‌سازی مرزها و نهرها سریعا اقدام کنند.

- عشایر مستقر در مناطق دامنه‌های زاگرس ضمن آمادگی، از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

- شرکت‌های توزیع کود شیمیایی آمادگی لازم برای حفاظت از انبارها داشته باشند.

- به دلیل احتمال وقوع سیل، پاکسازی راه آب مزارع و باغات انجام شود.

- گلخانه داران پوشش گلخانه‌های خوب را ترمیم و بازبینی کنند.

- در صورت انبار محصولات سبزی و صیفی در مکان‌های باز، نسبت به ایجاد لایه محافظ اقدام و یا مکان‌های سرپوشیده را برای انبار داری انتخاب کنند.

- کندو داران مستقر در استان‌های فوق نیز کاملا مراقب باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواشناسی

وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تامین اهداف ملی و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم می باشد. تحقیق و شناخت کامل اتمسفر و کلیه پدیده های جوی وجمع آوری ، تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمارهای هواشناسی و ارائه و کشف نتایج حاصله بمنظور کمک به برنامه ریزی ، پیشرفت و افزایش بازدهی موثر در فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، آب، آبیاری، مخازن آبهای زیر زمینی، آبهای سطحی، شهرسازی، سدسازی، تامین انرژی، تاسیسات شهری، آبرسانی، سلامتی و بهبود ارتباطات هوایی، در یایی، زمینی و مطالعات محیط زیست و سایر فعالیتهای دریایی، آلودگی هوا، تعدیل وضع هوا و غیره از مهمترین کاربرد های هواشناسی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست