اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193855648

مسئولان ارتباطات ایران و روسیه رایزنی می کنند

تمایل روسیه برای حضور در بازار فناوری ایران

کد: 13950913193855648

https://goo.gl/BsnqMj

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام وزیر ارتباطات کشورمان با وزیر مخابرات روسیه در راستای حضور این کشور در بازار فناوری ایران و نیز انتقال دانش فنی در جهت بومی سازی شبکه های اجتماعی گفتگو کرد.

تمایل روسیه برای حضور در بازار فناوری ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی محتشمی قائم مقام وزیر ارتباطات در امور بین الملل با اسماعیلف وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

وی با تاکید بر روابط دو طرف از اراده مسوولان عالی رتبه دو کشور بر توسعه روابط در تمام سطوح خبر داد و گفت: ارتباطات نزدیک ایران و روسیه همانگونه که در مسائل بین المللی نتیجه بخش بوده است، می تواند در حوزه ICT نیز نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

محتشمی با اشاره به ریاست وزارت ارتباطات بر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، افزود: تفاهمات خوبی با یکدیگر در حوزه های مرتبط صورت گرفته است و امیدواریم در این سفر نیز به نتایج قابل دسترس و ملموس دست پیدا کنیم.

وی به سفر وزیر ارتباطات به مسکو در ماه ژوییه اشاره و از پیشرفتهای روسیه در زمینه مخابرات و IT ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: در این سفر از نزدیک با توانمندی ها و پیشرفتهای چشمگیر روسیه در حوزه ICT آشنا شده و امیدواریم شاهد روابط نزدیک دو کشور در این حوزه باشیم.

قائم مقام وزیر ارتباطات افزود: ایران در برنامه ششم سرمایه گذاری خوبی در حوزه ICT خواهد کرد و علاقه مند است در این راستا و در فضای رقابتی، همکاری خوبی جهت حمایت از تولید بومی و نیز صادرات محصولات ICT به کشورهای همسایه داشته باشد.

ایران خواستار توسعه همکاری با روسیه در حوزه جویشگرها و شبکه های اجتماعی

محتشمی همچنین با تاکید بر همکاری نزدیک بخش های خصوصی دو کشور گفت: بخش خصوصی ایران پیشرفت های خوبی داشته و علاوه بر تامین نیاز داخل امکان صادرات نرم افزار و سخت افزار دارد که باید در روابط دیده شود.

وی از لزوم روابط نزدیک در زمینه فضای مجازی به ویژه بحث امنیت شبکه خبر داد و افزود: با تلاش دو کشور می توان جلوی تهدیدهای امنیتی را گرفت. همچنین با توجه به پیشرفتهای چشمگیر جویشگرها در روسیه امیدواریم این جویشگرها امکان پشتیبانی از زبان فارسی را نیز ایجاد کند تا در این خصوص نیز دو کشور همکاری داشته باشند.

وی در زمینه شبکه های اجتماعی خواستار توسعه روابط و انتقال دانش فنی در جهت بومی سازی این شبکه ها شد و با اشاره به مذاکرات گذشته در زمینه تحقیق و پژوهش خاطر نشان کرد: ایران در این خصوص سرمایه گذاری وسیعی کرده است و می توان با توجه به توسعه زیرساختها به گسترش فعالیتهای دو جانبه همت گمارد.

توسعه همکاریهای فضایی ایران با آژانس فضایی روسیه

همکاری های فضایی بحث دیگری بود که محتشمی از علاقه مندی به توسعه همکاری های فضایی ایران با آژانس فضایی روسیه خبر داد و گفت: ارتباطات نزدیک ایران و روسیه همانگونه که در مسائل بین المللی نتیجه بخش بوده است می تواند در حوزه ICT نیز نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

اسماعیلف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران بر علاقه مندی خود و هیات همراه در زمینه همکاری در حوزه های مختلف به ویژه همکاری بخش خصوصی و دولتی دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به نظر رئیس جمهور روسیه در خصوص ICT اظهار داشت: فناوری اطلاعات بخش مهمی برای روسیه بشمار می رود و تاکنون پیشرفتهای خوبی بدست آورده بطوری که برای سال 2017 میزان صادرات آن 7 میلیارد دلار برنامه ریزی شده است.

روسیه خواستار حضور در بازار فناوری اطلاعات ایران

اسماعیلف مذاکره در زمینه موضوعات بیان شده و بخش خصوصی را چارچوب برنامه کاری خود در ایران عنوان کرد و گفت: در این دیدار ها باید فرصتهای همکاری و ارتباطات نزدیک بخش خصوصی دو کشور را ایجاد کرد.

وی با اشاره به علاقه مندی بخش خصوصی روسیه جهت حضور در حوزه ICT ایران افزود: این بخش با پیشنهادات منحصر به فرد حضور یافته و علاقه مند است توانایی های خود را به نمایش گذارد.

اسماعیلف از مساعدت در زمینه همکاری با شبکه اجتماعی پیام رسان «یاندکس» خبر داد و گفت: در بخش فضایی از طریق شرکت اینتر اسپوتنیک می توان همکاری داشت.

اسماعیلف و هیات همراه در سفر سه روزه خود به تهران ضمن دیدار با وزیر ارتباطات و معاونان وی، نشست هایی نیز با بخش خصوصی فعال در زمینه مخابرات و ICT خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]