اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194496386

10 دلیل که باید شهرمان را تمیز نگه داریم

کد: 13950914194496386

https://goo.gl/dHFWoF

، (اخبار رسمی): اگر خانه‌تان پر از زباله و آشغال باشد و همه جا بوی بد بدهد خوشتان می‌آید؟ فکر می‌کنید می‌توانید در چنین محیطی زندگی کنید؟ مطمئناً پاسخ همه به این سوال منفی است. هیچکس نمی‌تواند در محیطی پر از آشغال و بوی بد زندگی کند.

10 دلیل که باید شهرمان را تمیز نگه داریم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ اگر خانه‌تان پر از زباله و آشغال باشد و همه جا بوی بد بدهد خوشتان می‌آید؟ فکر می‌کنید می‌توانید در چنین محیطی زندگی کنید؟ مطمئناً پاسخ همه به این سوال منفی است. هیچکس نمی‌تواند در محیطی پر از آشغال و بوی بد زندگی کند. همه ما هر روز خانه‌هایمان، لباس‌هایمان، وسایل، اتومبیل و از همه مهمتر خودمان را تمیز می‌کنیم. وقتی نمی‌توانیم در یک خانه کثیف زندگی کنیم، چطور خواهیم توانست در یک شهر کثیف و نامرتب زندگی کنیم؟ این وظیفه ماست که شهرمان را تمیز نگه داریم، نه فقط برای خودمان، بلکه برای کسانی که برای دیدن شهرمان می‌آیند و برای نسل‌های آینده.

راه‌های زیادی برای تمیز نگه داشتن شهر وجود دارد. مثل انداختن زباله‌ها در سطل‌ها مخصوص زباله و نه در خیابان. وقتی می‌بینیم یک چیز پلاستیکی در خیابان انداخته شده است، آن را برداریم و در سطل مخصوص بیندازیم و از این کار خجالت نکشیم. باید به دیگران هم یاد بدهیم که همین کار را انجام دهند. نباید روی ساختمان‌ها و بناهای تاریخی چیزی بنویسیم، زباله‌های خانه را در سطل‌های مخصوص بریزیم و از اینها مهمتر دیگران را از مزایای تمیز نگه داشتن شهرمان مطلع کنیم.

این‌ها راه‌های تمیز نگه داشتن شهرمان هستند ولی ممکن است خیلی‌ها فکر کنند که چرا اصلاً باید اینکار را انجام دهیم. تمیز نگه داشتن شهرمان فواید و مزایای بسیار زیادی دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

1. برای تقویت گردشگری

این یک واقعیت است که گردشگری موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود. و توریست‌ها تنها جذب شهرهایی می‌شوند که زیبا ساخته شده باشند و معماری تاریخی غنی داشته باشند. اگر شهرمان را کثیف نگه داریم و همه دور و اطراف شهر پر از زباله باشد، تاثیری منفی بر فرهنگ و شیوه زندگی‌مان خواهد داشت و درنتیجه گردشگران به دیدن شهر ما نخواهند آمد. این می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی هم اثر بگذارد.

2. برای ارتقای سلامت جامعه

همه ما می‌دانیم که داشتن بهداشت خوب به سالم ماندن کمک می‌کند و درنتیجه عمرمان را طولانی‌تر خواهد کرد. زباله‌ها و مواد زائد موجب جمع شدن حشرات، پشه و مگس می‌شود و درنتیجه بیماری‌هایی مثل آبله‌مرغان، مالاریا، زردی و بسیاری بیماری‌های دیگر که در مکان‌های کثیف سرایت پیدا می‌کنند، بیشتر می‌شود. بنابراین باید از جمع شدن زباله خودداری کنیم و شهرمان را تمیز نگه داریم تا از بروز بیماری‌های مسری اینچنینی جلوگیری کنیم.

3. برای حفظ و نگهداری محیط‌ زیست

دور انداختن مواد و محصولات زائد مثل قوطی‌های پلاستیکی، پلاستیک‌های بسته‌بندی و چیزهای دیگر در پارک‌ها و سایر مکان‌های عمومی از ارزش محیط کم می‌کند. این مواد پلاستیکی بازیافت نمی‌شوند و موجب افت کیفیت خاک می‌شود.

4. برای نسل‌های آینده

ما بعنوان نسل حاضر همه چیز را در دستان خود داریم. ولی اگر بخواهیم از همه چیز به آن گستردگی استفاده کنیم و اندوخته‌های طبیعی را تخریب کنیم و به بناها و آثار باستانی و همچنین مناظر طبیعی صدمه بزنیم، نسل‌های پس از ما دیگر هیچ تصوری از فرهنگ و تاریخ ما و هیچ منظره طبیعی خوبی برای لذت بردن نخواهند داشت. اینطرف و آنطرف انداختن زباله‌ها محیط زیست را کثیف و‌آلوده می‌کند، بنابراین عاقلانه این است که شهرمان را تمیز نگه داریم تا نسل‌های بعدی هم بتوانند از زیبایی آن بهره ببرند.

5. برای جذب شرکت‌های بین‌المللی

همه ما می‌دانیم که تاسیس کمپانی‌ها و شرکت‌های چندملیتی در یک شهر نه تنها موجب رشد اقتصادی آن شهر می‌شود بلکه از جهات مختلفی فایده‌بخش است. مالیات‌ها را پایین می‌آورد، هزینه تولید را کاهش می‌دهد که درمقابل قیمت محصولات و کالاها را برای مشتریان پایین می‌آورد، افراد با تکنیک‌های جدیدتر آموزش می‌بینند که در درازمدت به آنها کمک بسیاری می‌کند و بسیاری فواید دیگر. تمیز نگه داشتن شهر کمک می‌کند تا شرکت‌های چندملیتی بیشتری برای سرمایه‌گذاری جذب شوند و درنتیجه همه ما می‌توانیم از فواید آن استفاده کنیم.

6. برای فرصت‌های شغلی بیشتر

همانطور که در بالا اشاره شد، تمیز نگه داشتن شهر موجب جذب شرکت‌های بین‌المللی بیشتر می‌شود و هر چه شرکت‌های اینچنینی بیشتر در شهر سرمایه‌گذاری کنند، فرصت‌های شغلی برای افراد آن شهر بیشتر خواهد شد. هر چه افراد بیشتر شاغل باشند، میزان فقر کاهش یافته و میزان باسوادی افزایش می‌یابد و شهر چه از نظر اقتصادی و چه اجتماعی رشد خواهد کرد.

7. برای بالاتر بردن درجه شهرمان در عرصه بین‌المللی

اگر بخواهیم که شهرمان در کل دنیا زبانزد باشد، چه بخاطر بالاتر بردن فرصت‌های شغلی باشد، چه بالا بردن سواد جامعه، چه پایین آمدن فقر، نرخ مالیات و تسهیلات آموزشی و بهداشتی و سلامتی بهتر، باید شهرمان را تمیز نگه داریم. شهر ما فقط در صورتی در درجه‌بندی‌های جهانی پیشرفت می‌کند که از نظر اقتصادی، اجتماعی و صنعتی رشد قابل‌توجهی داشته باشد. برای این منظور، باید وارد عمل شویم، درخت بکاریم، از ریختن زباله در خیابان‌ها خودداری کنیم و درمورد فواید تمیز نگه داشتن شهر آگاهی عمومی ایجاد کنیم.

8. برای ترویج خصوصیات اخلاقی خوب بین شهروندان

اگر شهرمان را تمیز نگه داریم، حس شهروندی در ما ایجاد خواهد کرد که کمکمان می‌کند در زندگی‌هایمان هم دستاورد بزرگی داشته باشیم. اینکار به ما یاد می‌دهد همیشه فضای اطرافمان را تمیز نگه داریم و این خصیصه اخلاقی می‌تواند رئیسمان را در محل‌کار تحت‌تاثیر قرار دهد. همچنین کمک می‌کند افرادی مسئولیت‌پذیر، تمیز، مهربان و فروتن شویم و از اینها مهمتر ویژگی مدیریت را در ما تقویت می‌کند و این باعث می‌شود در زندگی موفقیت بزرگتری به دست آوریم.

9. برای حفظ آثار باستانی

نوشتن مطالب به‌دردنخور روی دیوارهای آثار باستانی و ساختمان‌های قدیمی، ریختن زباله در این مکان‌های تاریخی نه تنها باعث از میان رفتن تدریجی این بناها و فضاها می‌شود بلکه فرهنگمان را هم نابود می‌کند. این بناها نشان دهنده فرهنگ ما هستند و این کار ما یعنی می‌خواهیم فرهنگمان را نابود کنیم. به همین دلیل خیلی مهم است که برای حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند، شهرمان را تمیز نگه داریم.

10. برای ایجاد فضای بیشتر

همه ما می‌دانیم که انباشته شدن زباله و موادزائد کنار جاده‌ها و خیابان‌ها فضای بسیار زیادی می‌گیرد و باعث می‌شود شهروندان نتوانند از آن فضاها برای کارهایی سازنده استفاده کنند. این فضایی که انباشته از آشغال شده است را می‌توان برای پارک ماشین یا ساخت و ساز استفاده کرد. ولی چون مردم آشغال‌هایشان را در این فضاها می‌ریزند، آن فضا بلااستفاده و بی‌فایده می‌ماند و فقط خانه پشه و مگس و سایر حشرات موزی می‌شود که بیماری‌ها را با خود منتقل می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهیم شهرمان فضای پارک ماشین بیشتری داشته باشید و خیابان‌هایش پهن‌تر و تمیزتر باشد، باید آن را تمیز نگه داریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری ارومیه

شهرستان ارومیه مرکز استان چکمه‌ای شکل آذربایجان غربی در شمال غرب کشور ایران واقع شده است. این استان با سه استان آذربایجان شرقی ، کردستان و زنجان و سه کشور ترکیه ، عراق و آذربایجان هم مرز است. این شهرستان در جلگه‌ای به‌طول 70 کیلومتر و عرض 30 کیلومتر در کنار دریاچه ارومیه گسترده است. شهرستان ارومیه از شرق با دریاچه ارومیه، از غرب با کشور ترکیه، از جنوب با شهرستان‌های مهاباد، نقده و اشنویه و از شمال با شهرستان سلماس همسایه است. آب و هوای آن تقریبا مدیترانه‌ای و چهارفصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در آن به وضوح دیده می‌شود. اختلاف درجه دمای آن از گرمترین روزهای تابستان تا سردترین شب‌های زمستان تا 64 درجه تفاوت دما را نشان می‌دهد و گرمترین ایام آن از 15 تیرماه تا 15 مرداد است. ارتفاع این شهر از سطح دریاهای آزاد 1332 متر است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست