اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213766386

ناوگان سازمان آتش نشانی ارومیه نوسازی می شود

زنگ خطر مونواکسید کربن به صدا در آمد

کد: 13951014213766386

https://goo.gl/ePnxOg

، (اخبار رسمی): مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه با اشاره به شروع فصل زمستان گفت : زنگ خطر مونواکسید کربن به صدا در آمده است.

زنگ خطر مونواکسید کربن به صدا در آمد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه، ابراهیم شاد قوشچی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه با بیان اینکه روشن شدن شمعک بخاریهای گازی در فصل سرما ، زنگ خطر منواکسید کربن نیز به صدا در می آورد اعلام داشت: آموزش همگانی مردم جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی از اهداف این سازمان است لذا کارشناسان ما با شروع فصل سرما با حضور در محافل عمومی اقدام به آموزش استفاده اصولی از وسایل گرمایشی و کپسول آتش نشانی می کنند.

شاد قوشچی ادامه داد: بر اساس آمار ثبت شده همزمان با شروع فصل سرما و کاهش دمای هوا، تاکنون بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن در سطح استان یک نفر فوت و 10 نفر دچار مسمومیت شده اند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه 960 مورد عملیات اطفای حریق انجام داده که آمارها حاکی از آن است که آتش سوزی منازل مسکونی شهر اورمیه نسبت به مشابه سال قبل 10درصد کاهش داشته اما متاسفانه آتش سوزی در روستا ها، آتش سوزی در ماشین آلات و حوادث آسانسور ها 15درصد افزایش داشته است.

وی خطاب به عموم مردم تاکید کرد: از مردم می خواهیم که در تهیه وسایل گرمایشی به استاندارد بودن آن دقت کافی داشته باشندو نیز از ایمنی شلنگ گاز، بست، سیستم تهویه گاز مونو اکسید کربن ، کلاهک و دودکش اطمینان حاصل کنند.

ایستگاه  بانوان آتش نشان در ارومیه فعال خواهد شد

شادقوشچی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی بانوان در ارومیه افزود: ایستگاه بانوان آتش نشان در شهر های کرج ، مشهد و شیراز به عنوان پایلوت فعال است و تا کنون کارنامه موفقی داشته اند همچنین از آنجایی که جذب بانوان توانمند در این عرصه می تواند سهم موثری در اطفاء حریق داشته باشد لذا شورای اسلامی شهر اورمیه نیز پیگیر این موضوع هستند که امیدواریم  به زودی این ایستگاه در شهر ارومیه فعال گردد.

ناوگان سازمان آتش نشانی ارومیه نوسازی می شود

این مقام مسئول با بیان اینکه به همت شهردار  ارومیه قرارداد نوسازی ناوگان آتش نشانی منعقد شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهر ارومیه 10 ایستگاه آتش نشانی با 50 دستگاه خودروی آتش نشانی و 200نفر نیروی انسانی ماهر، آماده یاری رسانی به مردم نجیب ارومیه در بروز حوادث می باشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در پایان با اعلام اینکه زمان رسیدن نیروهای امداد و نجات به محل حادثه در داخل شهر،  4الی 6دقیقه می باشد، گفت: با توجه به نظر سنجی روابط عمومی شهرداری ارومیه انجام داده است، این سازمان 68 رضایت مندی رو به رشدی را در بین مردم کسب کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری ارومیه

شهرستان ارومیه مرکز استان چکمه‌ای شکل آذربایجان غربی در شمال غرب کشور ایران واقع شده است. این استان با سه استان آذربایجان شرقی ، کردستان و زنجان و سه کشور ترکیه ، عراق و آذربایجان هم مرز است. این شهرستان در جلگه‌ای به‌طول 70 کیلومتر و عرض 30 کیلومتر در کنار دریاچه ارومیه گسترده است. شهرستان ارومیه از شرق با دریاچه ارومیه، از غرب با کشور ترکیه، از جنوب با شهرستان‌های مهاباد، نقده و اشنویه و از شمال با شهرستان سلماس همسایه است. آب و هوای آن تقریبا مدیترانه‌ای و چهارفصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در آن به وضوح دیده می‌شود. اختلاف درجه دمای آن از گرمترین روزهای تابستان تا سردترین شب‌های زمستان تا 64 درجه تفاوت دما را نشان می‌دهد و گرمترین ایام آن از 15 تیرماه تا 15 مرداد است. ارتفاع این شهر از سطح دریاهای آزاد 1332 متر است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه