اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194565809

در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرهای مسجدسلیمان و هفتکل مطرح شد

توجه ویژه نفت به توسعه متوازن مناطق نفتخیز کشور

کد: 13950914194565809

https://goo.gl/pxH8wC

، تهران , (اخبار رسمی): در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرهای مسجد سلیمان و هفتکل، ظرفیت های صنعت نفت برای توسعه مناطق شهری و احداث اماکن تفریحی و ورزشی و همچنین فراهم سازی تسهیلات ویژه بررسی شد.

توجه ویژه نفت به توسعه متوازن مناطق نفتخیز کشور

 به گزارش  اخبار رسمی به نقل از شرکت ملی نفت ایران، طی این جلسه که با حضور بیژن عالی پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، عسکر ظاهری، نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، علیرضا گوروئی، فرماندار مسجدسلیمان، قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، اسحق مرادی، فرماندار هفتکل و برخی از مدیران دولتی منطقه برگزار شد، در خصوص پروژه های عمرانی و عام المنفعه صنعت نفت در شهرهای مسجدسلیمان و هفتکل بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ابتدای جلسه نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جنوب خیلی از نگاه ها به نفت دوخته شده است و در مسجدسلیمان که با نفت پیوند خورده است، علاوه بر نگاه ها، امیدها نیز به مشارکت و همکاری صنعت نفت بسته شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مشارکت های اجتماعی و فرهنگی مناطق نفتخیز جنوب، خصوصاً اجرای پروژه جدید پارک موزه نفت تمبی و تسریع و جدیت بخشی به پروژه های موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان و نخاله برداری و آوار برداری منازل تخریب شده طرح جابه جایی مناطق آلوده به نشت نفت و گاز، گفت : انتظار دارم که از ظرفیت زمین های استحصال شده این طرح برای اجرای پروژه های زیر ساختی همچون زمین های ورزشی، فضاهای تفریحی و گسترش درختکاری و ساخت اماکن مذهبی استفاده شود.

وی ادامه داد : وزیر نفت توجه ویژه ای به مناطق نفتخیز جنوب خصوصاً مسجدسلیمان دارد و در دیدار و مذاکره ای که با ایشان داشتیم وی قول داد با بکارگیری تکنولوژی های نوین به توسعه فنی مخازن نفت این منطقه پرداخته شود و قطعاً این توسعه در افزایش سطح اشتغال و گسترش ظرفیت و سطح خدمت رسانی مطلوب تر نقش بسزایی خواهد داشت. 

فرماندار مسجدسلیمان نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از افزایش سطح مشارکت های اجتماعی صنعت نفت در این شهر، گفت : پروژه موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان پروژه بزرگ و اثر بخشی است که با راه اندازی اش مشاغل فرعی و جانبی بسیاری نیز شکل گرفته و تأثیرات ارزشمندی بر ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی منطقه دارد.

گوروئی افزود: تکمیل و بهره برداری از این پروژه به رونق اقتصادی منطقه کمک کرده و به گسترش حوزه خدمات شهری می انجامد؛ از این رو انتظار داریم اجرای این پروژه با جدیت ادامه یابد و فرمانداری دولت از این پروژه و سایر پروژه های اثر بخش نفت حمایت تمام و کمال خواهد داشت.

فرماندار شهرستان هفتکل نیز طی سخنان کوتاهی در این مراسم به بیان مشکلات و نیازهای این شهرستان پرداخت و ضمن تقدیر از اقدامات پیشین نفت خواستار مشارکت در اجرای برخی پروژه ها همانند احداث مسجد، بهسازی ورودی و خروجی شهر هفتکل، احداث زمین های ورزشی – اصلاح جاده بخش رغیوه و غیره شد .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز گفت : صنعت نفت در شهرهای نفت خیز فقط بدنبال تولید نفت و گاز نیست بلکه همواره بدنبال آن بوده ایم تا از ظرفیت و توانمندی صنعت نفت برای گسترش مشارکت های اجتماعی و ارایه خدمات و افزایش رضایت مندی عمومی بهره ببریم.

عالی پور افزود : تاکنون خدمات شایسته ای به مردم شریف استان خصوصاً مردم شهرهای این منطقه ارایه شده و بازهم تا آنجا که قانون به صنعت نفت اجازه داده است، برای تعریف و اجرای پروژه های عام المنفعه همکاری خواهیم داشت؛ ضمن آنکه پرداخت عوارض و مالیات های قانونی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خود کمک شایانی به اقتصاد خوزستان می کند.

عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: مسجدسلیمان به عنوان خاستگاه نفت همواره مورد عنایت وزیر نفت قرار داشته و ایشان بارها علاقمندی خود به افزایش مشارکت های نفت در امور عمرانی  و همچنین تمایلش جهت سفر به این منطقه را به اینجانب ابراز داشته است.

بیژن عالی پور با بیان اینکه نگاه نفت همواره توسعه متوازن همه مناطق نفت خیز بوده، گفت : شهرهای هفتکل و نفت سفید بدلیل نقش ارزنده ای که در تولید نفت و گاز از چند دهه پیش تاکنون داشته اند، زیر چتر خدماتی و حمایتی این شرکت قرار دارند؛ از همین رو چند پروژه جدید عمرانی و عام المفنعه از قبیل احداث استخر سرپوشیده و3 قطعه زمین چمن مصنوعی برای کمک به توسعه شهر هفتکل در هیأت مدیره این شرکت مصوب شده اند .

وی افزود : در همین جلسه به مردم خوب آن منطقه هم قول می دهم بهسازی جاده بخش رغیوه، بهسازی مسجد نفت سفید و همچنین واگذاری ادوات و تجهیزات ورزشی توسط همکارانم در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شود .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین با اشاره به نگرانی های مطرح شده در خصوص تأمین گاز خوراک پتروشیمی ذیلایی مسجدسلیمان گفت : مطمئن باشید در تأمین خوراک اولیه این مجتمع بزرگ صنعتی هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تضمین تأمین خوراک این مجتمع می تواند همگام با آن در راه اشتغال زایی و توسعه اقتصادی منطقه گام بردارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته