اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195015898

هوای تهران در دو هفته گذشته از آذر چگونه بود

کد: 13950915195015898

https://goo.gl/ByJXaF

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی وضعیت آلودگی هوا در 14 روز نخست آذرماه سال جاری نشان می‌دهد غلظت روزانه آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در برخی از ایستگاه ها به‌ویژه ایستگاه ترافیکی شهرداری منطقه 4، تربیت مدرس و شهرداری منطقه 21 فراتر از سایر ایستگاه‌ها بوده و تا حدود 3 برابر حد مجاز نیز رسیده است

هوای تهران در دو هفته گذشته از آذر چگونه بود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، «لیلا نظری» سخنگوی این شرکت گفت: نوسانات غلظت، طی روزهای طی شده از آذر ماه بسیار بالا بوده و متأثر از تغییرات جوی و پارامترهای هواشناسی است؛ بگونه ای که در برخی روزها، غلظت این آلاینده بسیار مطلوب و در برخی روزها تا چندین برابر حد مجاز معادل 35 میکروگرم بر متر مکعب (دایره قرمز رنگ) قرار داشته است.

ظری تصریح کرد: این اطلاعات نشانگر نوسانات بالای وضعیت آلودگی هوا طی 14 روز نخست آذرماه سال جاری است. برقراری شرایط جوی ناپایدار، وزش باد مناسب و بارش باران در روزهای ابتدایی ماه، عامل کیفیت هوای مطلوب گردیده بطوری‌که 2روز پاک در این دوره (اول و چهارم ماه) رخ داده است. با این وجود پس از 5 روز به دلیل وقوع شرایط پایدار جوی و سکون نسبی جو کیفیت هوا در دو روز پیاپی در شرایط ناسالم (دهم و یازدهم) قرار داشته است. طی این دوره 2 روز وضعیت پاک، 6 روز وضعیت سالم،4 روز وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و 2 روز وضعیت ناسالم برای عموم افراد جامعه رخ داده است.

بررسی وضعیت آلودگی هوا در 14 روز نخست آذرماه سال جاری نشان می‌دهد غلظت روزانه آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در برخی از ایستگاه ها به‌ویژه ایستگاه ترافیکی شهرداری منطقه 4، تربیت مدرس و شهرداری منطقه 21 فراتر از سایر ایستگاه‌ها بوده و تا حدود 3 برابر حد مجاز نیز رسیده است. موقعیت مکانی این ایستگاه ها، نزدیکی آن ها به منابع تولید آلودگی و انباشت آلاینده ها به دلیل پایداری جوی، عمده ترین علت افزایش غلظت بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست