اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195126033

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

حفاظت محیط زیست امروز یک نیاز همگانی است

کد: 13950915195126033

https://goo.gl/YNT0Xb

، تهران , (اخبار رسمی): نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه امروز در حوزه های مختلف محیط زیست در پایتخت با معضلات جدی روبرو هستیم و قطعاً حفاظت محیط زیست امروز یک نیاز همگانی است.

حفاظت محیط زیست امروز یک نیاز همگانی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار، مرتضی طلایی درخصوص برگزاری کمپین محیط زیست شهری و تاثیر آن در فرهنگسازی گفت: بی تردید هر چه که به ایجاد حساسیت شهروندان در مسائل جاری و زندگی آنها کمک کند، ارزشمند است. کمپین محیط زیست شهری نیز می تواند با ایجاد حساسیت و همراه کردن افکارعمومی مشارکت لازم برای حفاظت از محیط زیست را در میان شهروندان ایجاد کند.

وی افزود: قطعاً ایجاد این مشارکت برای همراهی بیشتر مدیران و مسئولین بخش های مختلف در موضوع حفاظت از محیط زیست برای رسیدن به یک شهر تازه و درحقیقت یک شهر سالم امر پسندیده ای است که می تواند به شیوه های گوناگون اجرایی شود که کمپین محیط زیست شهری یکی از شیوه هایی است که با استفاده از ابزار هنر انتقال پیام به شهروندان را انجام می دهد.
وی ادامه داد: البته برخی موضوعات را نباید در قالب زمان تعریف کرد؛ قطعاً توجه به محیط زیست، ترافیک، حقوق و تکالیف شهروندی، یک وظیفه جاری و همیشگی است که باید همه روزه برای آن برنامه داشته باشیم. نباید به این شکل باشد که در مقاطعی از سال به این موارد پرداخته شود و بعد هم به فراموشی سپرده شود.
وی تأکید کرد: پرداختن مقطعی به این موارد شاید یکی از علت هایی باشد که در برخی کارهای فرهنگی موفقیت لازم را بدست نمی آوریم و اثربخشی لازم در اجرای طرح ها حاصل نمی شود. باید به این نکته توجه داشته باشیم که حفاظت از محیط زیست و حقوق شهروندی یک تکلیفو حق برای هر شهروندی است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر استمرار رساندن پیام های محیط زیستی به شهروندان در تمام طول سال افزود: باید در جامعه تا رسیدن به سطح استاندارد محیط زیستی پیام های محیط زیستی به صورت مداوم توسط سیستم های مدیریتی برای شهروندان برجسته شود.
وی افزود: در مسیر برجسته سازی پیام های محیط زیستی همه باید نقش ایفا کنند نه اینکه تنها شهرداری این کار را انجام دهد. امروز حفاظت محیط زیست یک نیاز همگانی است و در حوزه آلودگی محیط زیست در کل کشور با یک بحران مواجه هستیم لذا نیاز است همه شهروندان، رسانه ها و دستگاه ها سهم خود را ایفا کنند و دستگاه ها با تعریف مأموریت و وظیفه خود به موضوع محیط زیست بپردازند، در این شرایط شهرداری تهران نیز سهم خود را ایفا می کند.
وی تأکید کرد: نباید انتظار داشت با نمایش پیام محیط زیستی بر روی بیلبوردها به تنهایی مشکلات این حوزه مرتفع شود قطعاً باید این اقدامات و استفاده از همه ظرفیت ها برای جلب مشارکت مردم ادامه داشته باشد تا به نتیجه برسیم در غیر این صورت همانگونه که تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم در آینده نیز نتیجه نخواهیم گرفت.
طلایی بر لزوم استفاده از ظرفیت سمن ها تأکید کرد و افزود: سمن های محیط زیستی باید این فعالیت ها را برعهده بگیرند چرا که نباید ایجاد کمپین های محیط زیستی دولتی شود؛ معتقدم سمن های فعال حفاظت از محیط زیست امروز در کشور ایجاد شده و مدیریت شهری و دستگاه های مختلف باید از ظرفیت آنها بهره بگیرند و با پشتیبانی از آنها زمینه انجام اقدامات آموزشی ، تبلیغی و جلب مشارکت مردمی را فراهم کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه