اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195285809

با هدف شناسایی افق‎های عمیق‎تر ساختار تولیدی انجام شد

اجرای لرزه‎نگاری 3بعدی تندیس درغرب کشور

کد: 13950915195285809

https://goo.gl/KuexiM

، تهران , (اخبار رسمی): معاون مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در امور اکتشاف از اجرای پروژه لرزه نگاری سه بعدی تندیس در غرب کشور خبر داد.

اجرای لرزه‎نگاری 3بعدی تندیس درغرب کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، بهمن سلیمانی از آغاز پروژه لرزه نگاری سه بعدی تندیس در غرب کشور خبر داد و گفت: این پروژه با هدف شناسایی اکتشافی افق های عمیق تر ساختمان های تولیدی و همچنین اکتشاف ساختمان های جدید در اطراف ساختمان های تولیدی در این ناحیه اجرا شده است.
وی افزود: با اجرای پروژه لرزه نگاری تندیس، افزون بر مطالعه اهداف اکتشافی، امکان مطالعه بیشتر هدف های تولیدی برای شرکت نفت مناطق مرکزی نیز فراهم شده است. این شرکت نیز در آینده ای نزدیک، میدان تنگ بیجار را لرزه نگاری سه بعدی خواهد کرد که با انتخاب پارامترهای متناسب با پروژه تندیس، محدوده پیمایش سه بعدی یکپارچه و وسیعی ایجاد می شود.
معاون مدیریت اکتشاف شرکت نفت با بیان اینکه پروژه لرزه نگاری سه بعدی تندیس بین میدان تنگ بیجار و مرز کشور عراق در استان های کرمانشاه و ایلام اجرایی می شود، افزود: این پروژه که در مساحتی حدود 1400 کیلومتر مربع و در استان ایلام اجرا شده است، 1400 کیلومتر خط لرزه ای سه بعدی را مورد پوشش قرار می دهد.
به گفته سلیمانی، پیمانکار پروژه تندیس، شرکت دانا ژئوفیزیک است که عملیات اجرایی خود را از نیمه دوم مهرماه آغاز کرده است.
وی با تاکید بر اهمیت انجام عملیات لرزه نگاری در خشکی و دریا با هدف تحقق اهداف اکتشافی، گفت: هم اکنون ساختمان های اکتشاف نشده فعلی دارای پیچیدگی های زمین شناسی متعددی هستند که باید با استفاده از عملیات ژئوفیزیک شکل و هندسه آنها بازسازی شود از این رو به انجام عملیات ژئوفیزیک بیش از پیش در مقایسه با 10 تا 15 سال گذشته نیازمندیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته