اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950916195835696

پیام مدیرعامل سازمان انتقال خون برای روز دانشجو

کد: 13950916195835696

https://goo.gl/Ue5rWp

، تهران , (اخبار رسمی): علی اکبر پور فتح اله به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو درپیامی کتبی به تکریم جایگاه دانشجو و دانشگاهیان پرداخت.

پیام مدیرعامل سازمان انتقال خون برای روز دانشجو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون  ،متن این پیام به این  شرح است :به یقین، امروز استقلال، آزادی، امنیت پایدار و رشد علمی کشور، مرهون فداکاری جوانان برومندی است که در عرصه های گوناگون مجاهدت و تلاش در اعتلای کشور گام برداشتند؛ جوانان عزیزی که گاه در کسوت جهادگران انقلابی با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند، گاه در کسوت رزمندگان عزیز با ایثار جان خود، از مرز و بوم کشور پاسداری کردند، گاه در کسوت دانش اندوزی در رشد و اعتلای علمی کشور گام برداشتند و گاه در عرصه های دیگر گذشت و فداکاری گام نهادند.

16آذر نماد پایمردی، ایستادگی و فداکاری همان جوانان برومند کشور عزیزمان ایران است که در کسوت دانشجویِ مسلمانِ آگاهِ استقلال طلب، آزادی خواه و استکبار ستیز همواره در برابر نظام سلطه ایستاده است؛ عزیزانی که در هر شرایطی منشاء امید در جامعه بوده و در حساسترین لحظات تاریخی بدون منفعت جویی و مصلحت اندیشی پیشگامان عرصه ایثار و گذشت بوده اند.

سازمان انتقال خون ایران به عنوان نهادی خدمتگزار در عرصه سلامت، افتخار دارد که یکی از مهم ترین جایگاه های بارز ایثار و فداکاری همین عزیزان دانشجو است که در قالب اهداکنندگان خون، به ویژه اهداکنندگان مستمر، با اهدای خون خود، روزانه زمینه نجات هزاران نفر را برای این سازمان فراهم می کند.

در آستانه 16 آذر روز دانشجو، ضمن گرامیداشت این حماسۀ بزرگ و با درود به همه دانشجویان عزیزی که در این کسوت ارزشمند، در تمامی عرصه های گوناگون مجاهدت و فداکاری گام برداشتند، خرسندم که به پاسداشت گوشه ای از زحمات این بزرگواران و در راستای تکریم این عزیزان، تنی چند از دانشجویان عزیز اهداکننده مستمر خون همزمان با این مناسبت خجسته، در ششمین آیین اعطای تندیس فداکاری کشور معرفی و تقدیر شدند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]