اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950916196395809

فاز دوم پروژه آماک به‎زودی راه‎اندازی می‎شود

کد: 13950916196395809

https://goo.gl/gHL1HQ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به مرتفع شدن مشکلات اعتباری فاز دوم پروژه آماک، گفت: این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و پیش‎بینی می‎شود تا 2 هفته آینده راه‎اندازی شود.

فاز دوم پروژه آماک به‎زودی راه‎اندازی می‎شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، بیژن عالی پور  در جریان بازدید غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان از پروژه جمع‎آوری گازهای همراه نفت آماک در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: هم اکنون روزانه حدود 50 میلیون متر مکعب گاز همراه نفت در استان خوزستان تولید می شود که از این میان، حدود 42 میلیون متر مکعب جمع آوری می شود و برای جمع آوری سایر گازها نیز پروژه تعریف شده است.

وی با بیان این که برای جمع آوری گازهای همراه نفت، 752 میلیارد تومان پروژه تعریف شده است افزود: این پروژه ها در کل مناطق نفتخیز جنوب در دست اقدام است و با تکمیل و راه اندازی آنها گازسوزی‌ها به صفر می رسد.

عالی پور گفت: همچنین مدتی پیش با 2 شرکت بخش خصوصی قرارداد فروش گازهای مشعل امضا شد تا بخشی از گازهای همراه نفت مناطق نفتخیز جنوب جمع آوری و در مسیر تولید برق استفاده شود.

استاندار خوزستان نیز پس از بازدید از پروژه آماک، در نشست با مدیرعامل و مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به بررسی طرح‌های مرتبط با جمع آوری گازهای همراه نفت در حوزه عملیاتی این شرکت پرداخت و با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعه مدیران و کارکنان این شرکت در اجرای پروژه های زیست محیطی اظهار امیدواری کرد که فاز 2 پروژه آماک در حداقل زمان راه اندازی شود.

 شریعتی با اشاره به افزایش تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب گفت: خوشبختانه با اجرای طرح‌های زیست محیطی در این شرکت، به موازات افزایش تولید نفت تا مرز 3 میلیون بشکه در روز از میزان انتشار آلاینده‌ها کاسته شده است که این موضوع، نشان دهنده اهتمام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به حفظ محیط زیست است.

وی تاکید کرد: حفظ محیط زیست در اولویت برنامه‎های دولت قرار دارد و در این راستا فعالیت‌های اقتصادی با رعایت مسائل زیست محیطی انجام می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته