اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950920198065831

برای دستیابی به مزیت رقابتی گاز

نیازمنداستفاده ازفناوری های نوین گازی هستیم

کد: 13950920198065831

https://goo.gl/AvP6kz

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: دستیابی به مزیت رقابتی گاز در صنعت و معدن، نیازمند استفاده از فناوری های نوین است.

نیازمنداستفاده ازفناوری های نوین گازی هستیم

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حمیدرضا عراقی در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالاست و در عین حال کاهش بهره وری ما 2 برابر دنیا دنیاست. به طوری که از نظر شدت انرژی، 15 برابر ژاپن گاز مصرف می کنیم.

وی ادامه داد: چنانچه بخواهیم گاز را برق با راندمان بالا تبدیل کنیم و در حوزه معدن و صنایع معدنی ارزش افزوده ایجاد کنیم، باید نگاهمان به سمت استفاده از فناوری های جدید برای استفاده بهینه از این انرژی باشد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: 34 درصد مصرف گاز در نیروگاه ها، 30 درصد خانگی و تجاری، 30 درصد صنایع و 6 درصد صادرات است.

وی ادامه داد: سیاست ما همواره این بوده که قیمت صنایع را زیاد افزایش ندهیم و حتی ثابت نگه داریم. قیمت گاز بخش خانگی و تجاری را برای استفاده بهینه و صرفه جویی افزایش می دهیم.

عراقی با بیان اینکه اقتصاد ما متکی بر نفت و مبتنی بر گاز بوده است، گفت: طی 100 سال گذشته، منابع مالی حاصل از درآمد نفت به کشور وارد می شده اما اقتصاد گازی مبتنی بر گاز است و طی 50 سال گذشته تلاش ما این بوده تا نفت را جایگزین نفت در داخل کنیم.

وی ادامه داد: گاز انرژی پاک است و همه نیروگاه ها و مصارف گاز جزو انرژی پاک محسوب می شود.

عراقی خاطرنشان کرد: کشور ما از نظر ذخایر گاز در جهان اول است و از نظر تولید و مصرف در جایگاه سوم قرار دارد.

وی ادامه داد: قرار است حجم تولید گاز را به یک میلیارد متر مکعب برسانیم و علاوه بر تامین نیاز داخل (خانگی و تجاری و صنایع)، به صادرات گاز به کشورهای همسایه اقدام کنیم.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، 95 درصد تجهیزات مورد نیاز صنایع گاز در داخل ساخته می شود. و توانسته ایم به خودکفایی برسیم و در تلاش هستیم به مرحله خود اتکایی برسیم.

وی ادامه داد: بزرگترین شرکت در ایران هستیم با 300 هزار کیلومتر خطوط شهری و روستایی و 30 هزار کیلومتر خطوط انتقال هستیم. 70 میلیون نفر از گاز استفاده می کنند. و حجکم آن از 40 درصد در سال 82 به 72 درصد در سال جاری رسیده است. از این رو، نفت جایگاه خود را از دست داده و نبورگاه های مخنی مربوط به این انرژی دیگر نخواهیم داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]