اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950922199226033

شهردار منطقه 7 خبر داد

اجرای طرح کمک به بازماندگان تحصیل 7 تا 17 ساله

کد: 13950922199226033

https://goo.gl/rvGEvv

، تهران , (اخبار رسمی): شهردار منطقه 7 از اجرای طرح جهاد مهربانی در این منطقه خبر داد و گفت: این طرح با شعار «تهران، مدرسه ای برای همه» ویژه کودکان و نوجوانان 7 تا 17 ساله بازمانده از تحصیل در سطح این منطقه‌ اجرا می شود.

اجرای طرح کمک به بازماندگان تحصیل 7 تا 17 ساله

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: این طرح با سه هدف اصلی شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و خانواده های نیازمند، جذب همیار در قالب نذر فرهنگی و جذب حمایت های نقدی و غیر نقدی و با ماموریت ایجاد مدل "محرومیت زدایی مردمی" به صورت مجزا اجرایی می شود .
وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد انگیزه، دستگیری از نیازمندان، مقابله با آسیب های اجتماعی، ارتقای روحیه جهادی و عمل به آن در گروه های داوطلب مردمی، جلوگیری از گسترش فقر فرهنگی و علمی، پیگیری امور اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر و کمک به این خانواده ها برشمرد.
شهردار منطقه 7 درباره نحوه شناسایی این افراد تصریح کرد: از طریق دبیران شورایاری‌ها، مدیران و معتمدان محله و مساجد این افراد را شناسایی کرده‌ایم و گروه‌هایی نیز برای اطمینان از نیازمند بودن آنها به تحقیق و بررسی می‌پردازند و در نهایت این کمکها برای خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فاز اول طرح جهاد مهربانی با عنوان «آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل» در سه بخش، آموزش تحصیلی، آموزش مهارت‌های مختلف اجتماعی و توانمندسازی برای اشتغال اجرا می‌شود، افزود: کمک‌های نقدی، حمایت غیرنقدی مثل خوراکی، میوه، پوشاک، لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی، همچنین آموزش و مددکاری و معرفی کردن نیازمندان و حمایت قراردادن گروهی کودکان نیازمند به تحصیل توسط مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد از جمله مشارکت شهروندان منطقه در این طرح است.
 طلوعی  بیان کرد: امروزه در دنیا سازمان های مردم نهاد نقش بسزایی در بهبود شرایط زندگی اجتماعی دارند و اجرای چنین طرح هایی حس مسئولیت اجتماعی در شهروندان را بالا برده و رضایتمندی آن ها از مشارکت در امور خیریه و عام المنفعه را سبب می شود.
وی در پایان یادآور شد: منطقه 7  به عنوان یکی از مناطق پر تردد تهران نقش بسزایی در اجرای چنین طرح هایی دارد و با اجرای طرح جهاد مهربانی بسیاری از کودکان کار و خانواده های آن ها که از توان مالی پایینی برخوردارند شناسایی و در جهت رفع مشکلات آنها اقداماتی صورت می گیرد که درآینده زندگی این افراد بسیار تاثیرگذار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه