اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950922199896563

صادرات طیور به عراق فقط توسط کشتارگاه‌های معتبر

کد: 13950922199896563

https://goo.gl/WpTxax

، تهران , (اخبار رسمی): مهدی خلج، رییس سازمان دامپزشکی کشورمان در سفر به عراق با صلاح فاضل عباس، رئیس دامپزشکی این کشور دیدار کرد.

صادرات طیور به عراق فقط توسط کشتارگاه‌های معتبر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، در این دیدار دو طرف درباره مشکلات موجود بر سر راه صادرات فرآورده‌های دامی به عراق و برخی از مسائل قرنطینه‌ای مذاکره کردند؛ ضمن اینکه روش‌های ثبت دارو، واکسن و چگونگی صادرات داروهای دامپزشکی تولید ایران به عراق نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در این راستا رئیس دامپزشکی کشور عراق اعلام کرد: کارخانجات تولید کننده داروهای دامپزشکی ایران، می‌توانند اقدام به ثبت دارو و فرآورده‌های بیولوژیک خود در دامپزشکی عراق کرده و سپس صادرات به این کشور را آغاز کنند.

همچنین مقرر شد که هیاتی از اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان داروهای دامپزشکی به همراهی نمایندگان برخی از کارخانجات معتبر تولید دارو در ایران به بغداد سفر کرده و از نزدیک با مقامات دامپزشکی عراق ملاقات و نمایشگاهی از تولیدات داروهای دامی خود را در این کشور برپا کنند.

براساس این گزارش، مشکلات پیش آمده در زمینه صادرات گوشت مرغ، تخم مرغ و فرآورده‌های طیور به کشور عراق، موضوع دیگر مورد مذاکره بود و در این زمینه مقرر شد، گوشت طیور صادراتی به عراق صرفاً از کشتارگاه‌های مجهز صورت گیرد و صرفاً شرکت‌های معتبر اجازه حضور در این صادرات را داشته باشند.

ضمن اینکه قرار شد که برای رفع موانع قرنطینه‌ای، جلسات منظم بین هیئت‌های کارشناسی قرنطینه دو کشور در مرزها تشکیل و بهترین راه برای رفع مشکلات احتمالی انتخاب شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق

اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق که در این اساسنامه اتاق مشترک نامیده میشود مؤسسه ای عمومی، غیردولتی ، غیرتجاری، و غیر انتفاعی و وابسته به اتاق ایران است که با استناد به بندهای “د” و ” ن ” ماده 5 قانون اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1369 و آیین نامه تشکیل اتاق های مشترک بازرگانی ، صنایع و معادن مصوب 1378/8/23 شورای عالی نظارت بموجب جواز تأسیس شماره 10/13021 مورخ1382/9/26 هیأت رئیسه اتاق ایران طبق این اساسنامه صرفاً برای توسعه روابط اقتصادی در تمام بخشهای صنعتی ، بازرگانی ، معدنی ، کشاورزی ، خدمات و تشویق مبادلات و سرمایه گذاری های دوجانبه بین ایران و عراق تأسیس یافته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]