اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951211240716563

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق عنوان کرد

تبلیغات و رسانه بازوی حضور ایران در بازار عراق

کد: 13951211240716563

https://goo.gl/LUcjQF

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: یکی از الزامات اساسی برای حضور مستمر در بازار عراق استفاده از پتانسیل رسانه‌ای و تبلیغات برای معرفی برندهای معتبر ایرانی است.

تبلیغات و رسانه بازوی حضور ایران در بازار عراق

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی ایران و عراق، یحیی آل اسحاق گفت: در آینده نه چندان دور وضعیت عراق به دلیل  شرایط امنیتی بهتر خواهد شد و این مسئله موجب می‌شود، تا وضعیت عراق در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی تغییر کند و تغییر وضعیت هم الزامات جدیدی را می‌طلبد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: با توجه به شرایط و پتانسیل‌هایی که بازار عراق دارد، بنابراین بازار این کشور شرایط ویژه‌ای را در اختیار فعالان اقتصادی منطقه‌ای و اقتصادی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در پنجاه سال گذشته به دلیل شرایط خاص عراق توسعه اقتصادی آن نیاز به یک بازسازی، نوسازی و جهت‌گیری جدید دارد، گفت: هم‌اکنون به دلیل شرایط امنیتی عراق خیلی از برندها و فعالان اقتصادی به دلیل نگرانی از شرایط آمادگی حضور در این بازار را ندارند، ولی به محض آمادگی فضا و ایجاد امنیت حتماً بازار این کشور با یک هجمه مواجه خواهد شد.

آل اسحاق بیان داشت: بنابراین برای فعالان اقتصادی ایرانی و عراقی لازم است، تا الزامات این بازار را در نظر بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: یکی از الزامات این است که فضای عراق یک فضای رقابتی خواهد شد و در این شرایط باید عوامل اقتدار رقابت را فراهم کرد، چرا که اگر فراهم نشود، ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار می‌گیریم که کمتر از جنگ نظامی نیست.

وی افزود: یکی از الزامات دیگر در حوزه اقتصادی داشتن اطلاعات لازم از جغرافیا و مخاطبان است و ما باید فضای کشور، محصولات و نیازهایمان را به طرف مقابل بشناسانیم.

وی گفت: بنابراین برای این منظور یکی از الزامات همکاری، همراهی و هم‌جهتی و استفاده از پتانسیل‌های رسانه‌ای است، یعنی اگر رسانه‌های ما در حوزه‌های عراق هم‌جهت، هماهنگ، همکار و هم‌افزا با ما باشند، می‌توانیم از فرصت‌های اقتصادی بهتر استفاده کنیم.

وی گفت: برای حضور برندهای نامدار به صورت طولانی‌مدت در یک فضای رقابتی حضور و همکاری با رسانه‌ها و فعالان اقتصادی از ضرورت‌های اولیه است.

آل‌اسحاق گفت: الان در تجارت با عراق سرمایه‌گذاری مشترک مدنظر است و تصور اینکه عراق یک واردکننده  یک طرفه باشد، کاملاً اشتباه است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق بیان داشت: بنابراین حوزه‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌ بلند مدت نیازمند شناخت دو طرف تجاری از یکدیگر است و ما نمی‌توانیم با نداشتن رسانه‌های قوی و همراه موفقیتی در زمینه اقتصاد به دست آوریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق

اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق که در این اساسنامه اتاق مشترک نامیده میشود مؤسسه ای عمومی، غیردولتی ، غیرتجاری، و غیر انتفاعی و وابسته به اتاق ایران است که با استناد به بندهای “د” و ” ن ” ماده 5 قانون اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1369 و آیین نامه تشکیل اتاق های مشترک بازرگانی ، صنایع و معادن مصوب 1378/8/23 شورای عالی نظارت بموجب جواز تأسیس شماره 10/13021 مورخ1382/9/26 هیأت رئیسه اتاق ایران طبق این اساسنامه صرفاً برای توسعه روابط اقتصادی در تمام بخشهای صنعتی ، بازرگانی ، معدنی ، کشاورزی ، خدمات و تشویق مبادلات و سرمایه گذاری های دوجانبه بین ایران و عراق تأسیس یافته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]