اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190216563

ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ ایران به کردستان عراق

کد: 13950906190216563

https://goo.gl/iCOcTF

، تهران , (اخبار رسمی): وزارت کشاورزی اقلیم کردستان عراق به منظور جلوگیری از گسترش ویروس آنفلوآنزای پرندگان، واردات مرغ و تخم مرغ از شرکت های ایرانی را ممنوع کرد.

ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ ایران به کردستان عراق

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی ایران و عراق، یک مقام وزارت کشاورزی اقلیم خودمختار کردستان عراق گفت: تصمیم گرفتیم واردات مرغ و تخم مرغ از ایران را ممنوع کنیم، زیرا ویروس آنفلوآنزای پرندگان (اچ 5 ان 8) در بسیاری از مرغداری های ایران مشاهده شده است.

حسین حما کریم، گفت: هرچند تهدید جدی ای از ناحیه گسترش این ویروس متوجه منطقه کردستان نیست اما ما تصمیم گرفته ایم جلوی این احتمال را بگیریم.

وزارت کشاورزی ایران اوایل این هفته از کشف دو مورد شیوع ویروس آنفلوآنزای پرندگان در مرغداری های اطراف تهران خبر داد.

منطقه کردستان سالانه 100 تن مرغ و 2200 تن تخم مرغ از ایران وارد می کند.

کریم افزود، برای پر کردن این خلاء تجار کرد ممکن است به ترکیه روی بیاورند همانطور که ما قبلا هم بیشتر از ترکیه گوشت مرغ وارد می کردیم.

بر اساس آمارهای وزارت کشاورزی اقلیم، 80 هزار تن مرغ در کردستان تولید می شود، اما این میزان تولید جوابگوی مصرف اقلیم نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق

اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق که در این اساسنامه اتاق مشترک نامیده میشود مؤسسه ای عمومی، غیردولتی ، غیرتجاری، و غیر انتفاعی و وابسته به اتاق ایران است که با استناد به بندهای “د” و ” ن ” ماده 5 قانون اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1369 و آیین نامه تشکیل اتاق های مشترک بازرگانی ، صنایع و معادن مصوب 1378/8/23 شورای عالی نظارت بموجب جواز تأسیس شماره 10/13021 مورخ1382/9/26 هیأت رئیسه اتاق ایران طبق این اساسنامه صرفاً برای توسعه روابط اقتصادی در تمام بخشهای صنعتی ، بازرگانی ، معدنی ، کشاورزی ، خدمات و تشویق مبادلات و سرمایه گذاری های دوجانبه بین ایران و عراق تأسیس یافته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]