اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923199986505

راه اندازی عرشه پل 15 خرداد قم تا پایان آذرماه

کد: 13950923199986505

https://goo.gl/9DDGwS

، قم , (اخبار رسمی): رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تاکنون در شورای چهارم 97 درصد مصوبات مسیر قانونی خود را طی کرده است و این نتیجه کار کارشناسی و پیگیری دقیق امور قانونی در شورا است

راه اندازی عرشه پل 15 خرداد قم تا پایان آذرماه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری قم ، ولی‌الله بیاتی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری علنی و مستمر جلسات شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بررسی لوایح شهرداری و عمل به وظایف قانونی شورا نیازمند برگزار جلسات مستمر است که در این راستا این کار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه معیار کار شورای شهر تنها قانون است، گفت: تاکنون در شورای چهارم 97 درصد مصوبات مسیر قانونی خود را طی کرده است و این نتیجه کار کارشناسی و پیگیری دقیق امور قانونی در شورا است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم برگزار مستمر جلسات کمیسیون‌ها پنج‌گانه شورا را مورد توجه قرار داد و افزود: با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون در شورا بررسی لوایح و طرح‌ها سرعت خوبی گرفته و شاهد تسهیل روندها بوده‌ایم.

وی ارتباط مطلوب و سازنده شورای شهر و شهرداری را یادآور شد و گفت: تمام تلاش ما بر این است که به خوبی بر وظایف نظارتی خود عمل کنیم.

بیاتی با اشاره به بررسی و تصویب تفریغ بودجه و برنامه سالیانه سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری خاطرنشان کرد: تفریغ و برنامه سالیانه شهرداری نیز در دست بررسی بوده و به زودی به تصویب خواهد رسید.

وی با اشاره به مهم‌ترین مصوبات شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: تصویب برنامه راهبردی و عملیاتی پنج ساله شهرداری، پروژه‌های بلوار پیامبراعظم، مجوز احداث مراکز اقامتی، درمانی و اداری، مجوز احداث بزرگ‌ترین کتابخانه جهان اسلام توسط دفتر آیت‌الله سیستانی، ممنوعیت خرید کالاهای خارجی و مجوز تشریفات اداری نیروگاه زباله سوز از جمله مهم‌ترین مصوبات شورای شهر از ابتدای سال است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مصوبه‌های شورا برای نامگذاری معابر و شوارع شهر خاطرنشان کرد: در بررسی و تصویب این موارد، اولویت با نام شهدا و بزرگان بوده و در این راستا نامگذاری بلوار آیت‌الله بروجردی، تقاطع سه‌سطحه شهدای مدافع حرم و تقاطع مقداد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمان بررسی بودجه شهرداری اولویت‌ پروژه‌های عمرانی نیز تعیین می‌شود افزود: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی شهر از وضعیت خوبی برخوردار بوده و تا پایان سال عمده آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

بیاتی با تاکید بر اینکه اولویت بر رفع معارضین پروژه‌ها و تملک است گفت: بلوار آیت‌الله بروجردی تا شهرک قدس، تقاطع سه‌سطحه 15 خرداد، بلوار کارگر، بلوار فهیمی، بلوار فردوسی، تقاطع مقداد، بلوار کریمی و ادامه بلوار جمهوری از جمله پروژه‌هایی هستند که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت پروژه تقاطع سه سطحه 15 خرداد خاطرنشان کرد: این پروژه با مشکلات زیادی مواجه بوده و در حال حاضر تنها پل روگذر آن‌ها تکمیل شده و ظرف دو هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مقرر شده که پیمانکار با شهرداری مشارکت کرده و پروژه را تا پایان سال به اتمام برساند افزود: امیدواریم این تفاهم به طور کامل اجرایی شده و شاهد بهره برداری این پروژه تا پایان سال باشیم.

وی با اشاره به وضعیت پروژه بلوار زائر بیان کرد: این پروژه نیز تا تقاطع بیمارستان امام رضا(ع) تکمیل شده و در حال نصب روشنایی است و با تکمیل آن و همچنین بهره برداری از پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی حجم زیادی از ترافیک بلوار غدیر کاسته خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تقاطع مقداد تا دهه فجر به طور کامل افتتاح می‌شود افزود: رمپ و لوپ 9 دی و غدیر نیز چند ماهی است که فعال شده و طبق برنامه‌ریزی این دو پروژه را نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسانیم.

بیاتی وضعیت پروژه‌های حمل و نقل ریلی قم را مورد توجه قرار داد و گفت: پروژه مترو در حال حاضر در شرایط خوبی بوده و تمام ایستگاه‌های آن فعال است و سعی داریم با تکمیل حفاری خط A تا پایان سال زمینه انتقال دستگاه حفار و آغاز حفاری خط B را فراهم کنیم.

وی با اشاره به نظرات شورای شهر در خصوص عبور قطار سریع‌السیر از داخل شهر قم گفت: این مساله در جلسه شورا بررسی شده و مقرر شد که اگر اصرار بر عبور قطار از داخل شهر است باید به صورت زیرسطحی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در خصوص ایستگاه‌ این قطار نیز دو گزینه ایستگاه مرکزی و جمکران وجود دارد که باید مطالعات لازم در این خصوص انجام شده و سپس در مورد آن تصمیم گیری شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت پروژه منوریل تصریح کرد: در حال حاضر با وجود اینکه مسایلی در این پروژه رخ داده اما تصمیم نهایی بر این است که در شرایط فعلی تکمیل آن تا میدان مطهری در دستور کار شهرداری باشد.

وی پرداخت بدهی‌های شهرداری را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: این بدهی‌ها بیشتر مربوط به پروژه‌های پیامبر اعظم(س) و عمار یاسر است که پیگیری‌هایی در این زمینه شده تا طلب 700 میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه‌های دولتی با تصویب هیئت دولت با بانک مرکزی تهاتر شود، ولی ما تاکنون 450 میلیارد تومان با بانک ملی و 150 میلیارد تومان با بانک شهر تهاتر داشته‌ایم.

بیاتی با تأکید بر فعال‌بودن و تجهیز 6 ایستگاه مترو در قم ابراز کرد: کار حفاری مکانیزه تونل مترو تا دو ماه آینده به پایان خواهد رسید و بلافاصله کار اجرایی خط دوم مترو از پردیسان آغاز خواهد شد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قم

استان قم یکی از 31 استان ایران است که در مرکز این کشور و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌است. مرکز استان کلان‌شهر قم است. این استان در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد. جنوب و غرب استان پوشیده از کوه‌های مرتفع است و آب و هوای معتدل دارد. مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان نیز پوشیده از بیابان‌های وسیع است که بزرگ‌ترین آن‌ها دشت مسیله است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه