اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950925201145696

مدیرعامل سازمان انتقال خون در کنفرانس بهبود فرایند زنجیره انتقال خون:

سلامت خون ما همسطح کشورها اروپایی است

کد: 13950925201145696

https://goo.gl/5rXR8n

، تهران , (اخبار رسمی): پایش سلامت پلاسمای مازاد بر مصرف ظرف سه سال گذشته در ایران نشان می دهد سلامت خون ما همسطح کشورها اروپایی و بهتر از آمریکا است.

سلامت خون ما همسطح کشورها اروپایی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ،علی اکبر پورفتح اله؛ مدیرعامل سازمان انتقال خون شست تخصصی بهبود فرایند زنجیره انتقال خون و گروه های مهندسی صنایع  بااعلام این خبر گفت: ما به یمن بیش از چهل سال انتقال خون ملی و بر اساس شاخص های موجود یکی از سازمان های ملی پیشگام  در دنیا هستیم.

وی تاکید کرد:با توجه به افزایش ضریب امنیت خون در کشور، از ابتدای سال جاری ساماندهی خون اهداکنندگان بار اول در کردستان اغاز شده و فرایند انتقال خون در وهله اول  فقط تا مرحله آزمایش و نمونه گیری انجام می شود و به زودی این طرح در 15 استان دیگر کشور گسترش می یابد.

 پورفتح اله گفت: تاریخچه انتقال خون نشان می دهد که انتقال خون از علوم کاربردی و اجرایی است.

وی افزود: این علم چون به طور مستقیم با مردم به عنوان  اهداکننده ارتباط دارد با جامعه شناسی ، روانشناسی و مردم شناسی  نیز در ارتباط است.

مدیرعامل سازمان تاکید کرد: طب انتقال خون یک علم میان رشته ای است و دانشگاهیان و کارکنان سازمان باید در هر  زمینه ای که تخصص دارند باید آموزه ها و دیدگاهشان را با طب انتقال خون منطبق سازند.

در حاشیه این همایش پورفتح اله و هیئت همراه واحد جدید پخش خون انتقال خون استان تهران را افتتاح کردند و در جریان روند اجرایی کار، تجهیزات و فرایندهای این بخش قرار گرفتن

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان