اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929203275809

از ابتدای تولید تاکنون محقق شد

برداشت 70 میلیون بشکه‎ای نفت از یادآوران

کد: 13950929203275809

https://goo.gl/jdTf7o

، تهران , (اخبار رسمی): برداشت تجمعی نفت خام از فاز نخست میدان مشترک یادآوران از ابتدای تولید تاکنون، به 70 میلیون بشکه رسید.

برداشت 70 میلیون بشکه‎ای نفت از یادآوران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، هادی نظرپور، سرپرست طرح توسعه میدان مشترک نفتی یادآوران اعلام کرد که روزانه 115 هزار بشکه نفت خام از این میدان برداشت می شود.
میدان نفتی یادآوران در 10 کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و در حدود 70 کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه به صورت شمالی- جنوبی در گستره نوار مرزی کشور عراق واقع شده که با میدان سندباد عراق مشترک است.
شرکت ساینوپک چین پیمانکار بیع متقابل توسعه میدان نفتی یادآوران است. براساس برنامه ریزی انجام شده این میدان در سه فاز توسعه خواهد یافت که در فاز نخست برداشت نفت از این میدان باید به 85 هزار بشکه در روز برسد. در فاز دوم سقف تولید از این میدان به 180 هزار بشکه در روز و در فاز سوم سقف تولید به 300 هزار بشکه در روز می رسد.
از اوایل امسال (1395)، برداشت نفت از میدان‌ یادآوران به میزان 85 هزار بشکه در روز آغاز شده است که در نیمه نخست آبان ماه امسال به 115 هزار بشکه در روز رسید. این رقم 30 هزار بشکه بیش از تعهد میدان در فاز نخست است.
فازهای نخست میدان نفتی یادآوران، آزادگان شمالی و طرح توسعه میدان یاران شمالی 23 آبان ماه امسال با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری افتتاح شد. با افتتاح این فازها برداشت روزانه نفت خام از میدان‎های غرب کارون به بیش از 260 هزار بشکه در روز رسیده است.
براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال ظرفیت برداشت نفت از میدان‌های مشترک نفتی غرب کارون به 300 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
حوزه غرب کارون از 2 ناحیه نفتی آزادگان (شامل میدان‌های آزادگان و یاران) و میدان یادآوران (شامل 2 ناحیه نفتی کوشک و حسینیه) تشکیل شده است؛ ذخایر نفت درجای این میدان‌ها بالغ بر 67 میلیارد بشکه برآورد می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته