اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001204455696

کمپین سراسری یلدا تا نوروز مراکز انتقال خون کشور کلید خورد

آغاز دورهمی شب یلدا با اهدای خون

کد: 13951001204455696

https://goo.gl/vF6wRz

، تهران , (اخبار رسمی): کمپین سراسری اهدای خون از یلدا تا نوروز در مراکز انتقال خون سراسر کشور آغاز به کار کرد.

آغاز دورهمی شب یلدا با اهدای خون

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور، بشیر حاجی بیگی مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی با اعلام این خبر و  با اشاره به آغاز فصل سرما گفت: همه ساله تامین خون در زمستان یکی از دغدغه های سازمان انتقال خون است که به لطف خدا و توجه، همراهی و همدلی دستان بهشتی اهداکنندگان عزیز خون، تاکنون مشکلی برای تامین خون پیش نیامده است.

وی افزود: با این حال به منظور جلوگیری از کاهش ذخایر خون و فرآورده ها، به ویژه پلاکت که دارای طول عمر کوتاه سه روزه است، کمپین "اهدای خون از یلدا تا نوروز" برنامه ریزی شده است که از امروز که شب یلداست، اولین مرحله آن در انتقال خون استان تهران آغاز می شود و در سراسر کشور ادامه خواهد داشت و انتظار داریم مردم شریف و عزیز برای تامین ذخایر خون و فرآورده های مورد نیاز مراکز درمانی، با حضور در مراکز اهدای خون و اهدای خون به کمک ما بشتابند.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه مرحله اول کمپین اهدای خون از یلدا تا نوروز در دی ماه در مراکز انتقال خون سراسر کشور ادامه خواهد داشت، افزود: در این مرحله مراکز انتقال خون آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون به صورت انفرادی و یا در قالب سازمان های مردم نهاد هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با ذکر این نکته که مرحله دوم پویش اهدای خون از یلدا تا نوروز در دهه فجر انقلاب اسلامی تجلی خواهد یافت، از مراکز و سازمان های دولتی سراسر کشور خواست که از هم اکنون برای نوبت دهی اهدای خون با مراکز این سازمان در استان خود هماهنگ نمایند.

حاجی بیگی مرحله پایانی پویش را تا روز چهارشنبه آخر سال اعلام کرد و گفت: اطمینان داریم با توجه و همدلی اهداکنندگان خون، به ویژه اهداکنندگان مستمر که با حمایت همیشگی خود از این سازمان مردمی بهشت را از پیش ندیده برای خود خریده اند، در روزهای سرد امسال هم همچون گذشته در ایام نوروز کمترین دغدغه را برای تامین خون و فرآورده ها خواهیم داشت.

داوطلبان اهدای خون و سازمان های مردمی و دولتی اخبار و رویدادهای پویش مردمی اهدای خون از شب یلدا تا نوروز را میتوانند از طریق کانال تلگرامی @ehda1395pooyeshدنبال کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان