اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001204975809

با هدف مطالعه دو میدان آزادگان جنوبی و چشمه خوش اجرایی شد

امضای تفاهمنامه بین شرکت ملی نفت و پتروناس

کد: 13951001204975809

https://goo.gl/I49jWL

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت ملی نفت ایران و پتروناس مالزی با هدف مطالعه دو میدان آزادگان جنوبی و چشمه خوش تفاهم‎نامه مطالعاتی (MoU) امضا کردند.

امضای تفاهمنامه بین شرکت ملی نفت و پتروناس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ، شرکت ملی نفت ایران و پتروناس مالزی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ، اول دی ماه 95) با هدف مطالعه دو میدان آزادگان جنوبی و چشمه خوش تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‎نامه بین غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه و انور طیب، معاون ارشد مدیرعامل شرکت پتروناس مالزی امضا شد.
پتروناس (Petronas) شرکت دولتی نفت و گاز مالزی، هم‌اکنون دارای عملیات در هر دو بخش صنایع بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت است. این شرکت امروزه در زمینه‌های اکتشاف و استخراج، پالایش، انتقال، ذخیره‌سازی و فروش نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی، همچنین تولید و بازاریابی محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی، بنزین، ال‌ان‌جی و ال‌پی‌جی، ارائه خدمات حفاری، احداث خطوط لوله و مدیریت جایگاه‌های سوخت فعالیت می‌کند.
این شرکت در حال حاضر مالک 20 کارخانه پتروشیمی، 4 پالایشگاه نفت، شبکه‌ای از 870 جایگاه پمپ بنزین‌، 125 کشتی نفت‌کش (از طریق شرکت تابعه میسک)، شبکه گسترده‌ای از 10 هزار کیلومتر خطوط لوله نفت و گاز، در کشورهای مختلف جهان است.

میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی از جمله میدان های مشترک نفتی ایران در غرب کارون است که در نزدیکی مرز عراق (80 کیلومتری غرب اهواز) قرار دارد، نفت درجای این میدان معادل 25,34 میلیارد بشکه و نفت قابل برداشت آن حدود 2 میلیارد بشکه با احتساب ضریب برداشت 8.2 درصد برآورد شده است. هدف از توسعه میدان آزادگان جنوبی تولید روزانه 320 هزار بشکه نفت خام ( با احتساب تولید زودهنگام) در فاز نخست و افزایش تولید روزانه 280 هزار بشکه نفت خام ( جمعا به میزان 600 هزار بشکه نفت خام در روز) در فاز دوم است.
میدان نفتی چشمه خوش نیز یکی از میدان های قدیمی واقع در محدوده عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب به شمار می آید. تولید نفت این میدان که در سال 1343 کشف شده و در سال 1354 تولید از آن شروع شده، هم اکنون حدود 18 هزار بشکه نفت در روز است. این میدان در منطقه دشت عباس استان ایلام و در 52 کیلومتری جنوب شهرستان دهلران و 70 کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک قرار دارد. نفت تولیدی این میدان پس از فرآورش در واحد بهره برداری چشمه خوش به وسیله خط لوله ای به طول 153 کیلومتر به مجتمع بهره برداری اهواز 3 انتقال می یابد و در نهایت به منظور تامین خوراک پالایشگاه ها و یا صادرات از طریق پایانه نفتی به جزیره خارگ ارسال می شود.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته